مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب مادران در آموزش خشک ماندن کودکان نوپا: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 مقدمه: استقلال در توالت رفتن و کنترل ادرار و اجابت مزاج, یکی از مراحل بسیار مهم تکاملی برای کودکان و مرحله مهم تربیتی برای والدین است. هدف از این مطالعه بررسی تجارب مادران از آموزش خشک ماندن و کنترل دفع ادرار در کودکان نوپا بوده است. روش: در این پژوهش کیفی (1397), 26 مادر دارای کودک 3 تا 5 سال با استفاده از نمونه گیری هدفمند با حداکثر تنوع وارد مطالعه شدند. محیط پژوهش متناسب با پژوهش کیفی, مراکز بهداشت شهرستان گرگان در نظر گرفته شدند. برای گرداوری داده ها از مصاحبه های نیمه ساختار و باز پاسخ درباره تجربه مادر از آموزش خشک ماندن استفاده شد. مصاحبه ها ضبط, دست نویس و مطابق روش "تحلیل محتوای کیفی" تحلیل شدند. یافته ها: دامنه سنی برای آغاز آموزش مادران به منظور خشک ماندن کودک میانگین دو سال و یک ماه بوده است. تصمیم برای شروع آموزش از پوشک گرفتن به توصیه اطرافیان و یا با پی بردن به علائم آمادگی در کودکان متغیر بوده است. رویه های مورد استفاده در تربیت ادراری کودکان به صورت "صحبت و توجیه, یادآوری های مکرر, تشویق, تنبیه, استفاده از وسایل کمک آموزشی بودند. ترس از توالت, لجبازی با والدین, ترس از ظاهر ادرار و مدفوع از سایر مواردی بوده است که مشارکت کنندگان به آن اشاره داشتند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه منجر به دسترسی به درک بهتری از تجارب مادران در تعلیم به توالت رفتن کودکان شد. الگوی غالب یا برجسته ای در آموزش به کودکان شناسایی نشد. به نظر می رسد همه مادران به آموزش درباره آمادگی والدین برای شروع این فرایند نیاز دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانشاهی، رضا، ملکیان، عاطفه، ثناگو، اکرم، و جویباری، لیلا. (1398). تبیین تجارب مادران در آموزش خشک ماندن کودکان نوپا: یک مطالعه کیفی. پرستاری کودکان، 6(1 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/413311/fa

    Vancouver: کپی

    جهانشاهی رضا، ملکیان عاطفه، ثناگو اکرم، جویباری لیلا. تبیین تجارب مادران در آموزش خشک ماندن کودکان نوپا: یک مطالعه کیفی. پرستاری کودکان[Internet]. 1398؛6(1 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/413311/fa

    IEEE: کپی

    رضا جهانشاهی، عاطفه ملکیان، اکرم ثناگو، و لیلا جویباری، “تبیین تجارب مادران در آموزش خشک ماندن کودکان نوپا: یک مطالعه کیفی،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 1 ، pp. 1–8، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button