مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاههای بیماران بستری در بخشهای آموزشی در مورد شیوه معرفی بیمار بر بالین آنها

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: یکی از شیوه های معرفی بیماران بستری در بیمارستان های آموزشی, معرفی بیمار بر بالین وی است. برخی از مطالعات بیانگر آنند که استفاده از این شیوه ممکن است موجب ایجاد فشارهای روانی در بیماران شود. مطالعه حاضر, برخی از جنبه های این روش را که بنظر می رسد نیازمند تغییر یا اصلاح باشند, مورد بررسی قرار داده است.روش کار: 120 بیمار بستری در 8 بخش طبی یکی از بیمارستان های بزرگ آموزشی تهران, با استفاده از نمونه گیری هدفمند در قالب یک مطالعه توصیفی مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه مطالعه, پس از بررسی متون, انجام مطالعه ای مشاهده ای و نظرخواهی از گروهی از صاحب نظران در مورد محتوا سوالات, طراحی گردید. پس از گردآوری اطلاعات, داده ها بصورت توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: 37% از بیماران از اینکه مطالب درج شده در پرونده پزشکی آنها در طول معاینه پزشکان, بلند بیان شود بگونه ای که برای دیگر بیماران قابل شنیدن باشد, احساس ناراحتی می کردند.بنظر 63% از بیماران, عمده زمان سپری شده در بالین بیمار صرف بحث علمی پزشکان با یکدیگر می شد. استفاده از اصطلاحات پزشکی در حضور بیان, موجب اضطراب در 47% بیماران گردید. سرانجام در مورد ارتباط پزشک - بیمار, 37% از بیماران معتقد بودند که پزشکان آنها, آنان را درک نمی کنند.نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر بیانگر آنند که روش معرفی بیمار بر بالین وی می تواند موجب خدشه دار شدن حریم خصوصی بیماران, منبع فشار روانی برای آنها و تخریب رابطه پزشک - بیمار گردد که لازم است برخی تغییرات در نحوه بکارگیری این روش پدید آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیدواری، سپیده، منتظری، علی، شهیدزاده ماهانی، علی، آذین، سیدعلی، حریرچی، امیرمحمود، سوری، حمید، گودرزی، فاطمه، و جعفری، حاجیه. (1387). دیدگاههای بیماران بستری در بخشهای آموزشی در مورد شیوه معرفی بیمار بر بالین آنها. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 26(1)، 10-19. SID. https://sid.ir/paper/41350/fa

    Vancouver: کپی

    امیدواری سپیده، منتظری علی، شهیدزاده ماهانی علی، آذین سیدعلی، حریرچی امیرمحمود، سوری حمید، گودرزی فاطمه، جعفری حاجیه. دیدگاههای بیماران بستری در بخشهای آموزشی در مورد شیوه معرفی بیمار بر بالین آنها. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1387؛26(1):10-19. Available from: https://sid.ir/paper/41350/fa

    IEEE: کپی

    سپیده امیدواری، علی منتظری، علی شهیدزاده ماهانی، سیدعلی آذین، امیرمحمود حریرچی، حمید سوری، فاطمه گودرزی، و حاجیه جعفری، “دیدگاههای بیماران بستری در بخشهای آموزشی در مورد شیوه معرفی بیمار بر بالین آنها،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 26، no. 1، pp. 10–19، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41350/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button