مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین ابعاد و مولفه های سبک های اصلی کرسی های نظریه پردازی

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 207

چکیده

 هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر, تعیین ابعاد و مولفه های سبک های اصلی کرسی های نظریه پردازی بود. مواد و روش ها: جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان, متخصصین و افراد آگاه به امر در زمینه کرسی های نظریه پردازی (آزاداندیشی)در دانشگاه ها بودند برای تعیین نمونه های این پژوهش و تعیین این گروه از خبرگان از روش نمونهگیری غیرتصادفی هدفمند استفاده شد. در این پژوهش از مصاحبههای نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای حصول اطمینان از روایی ابزار در بخش کیفی پژوهش و بهمنظور اطمینان خاطر از دقیق بودن یافتهها از دیدگاه پژوهشگر, ازنظرات ارزشمند اساتید آشنا با این حوزه و متخصصان دانشگاهی که در این حوزه خبره و مطلع بودند استفاده شد. همچنین بهطور هم-زمان از مشارکت کنندگان در تحلیل و تفسیر داده ها کمک گرفته شد. در پژوهش کنونی از پایایی بازآزمون و روش توافق درون موضوعی برای محاسبه پایایی مصاحبههای انجام گرفته استفاده شد. روش تحلیل دادهها کدگذاری نظری برگرفته از روش نظریه پردازی بود. یافته ها: نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که عوامل رهبری/آزاد اندیشی, عوامل رهبری /خردورزی, عوامل رهبری / موتور محرک, عوامل رهبری / بحث های مذهبی, عوامل رهبری / بحث های تخصصی, عوامل رهبری / اعتدال, عوامل اداری, عوامل دانشگاهی/ نوآوری, عوامل دانشگاهی/ مولد بودن از عوامل موثر بر ارتقای کرسی های آزاد اندیشی بودند. نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده تاکید مصاحبه شوندگان بر نقش عامل دانشگاهی در مولفه اصلی نوآوری و مولد بودن در ابعاد مولد و نوآور, ترویج فرهنگ نقد, جلسات سخنرانی, فرصت نقد کردن, تحرک دانشجویی, و تخلیه هیجانی دانشجویان در ارتقای کرسی های نظریه پردازی ( آزاداندیشی )در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی موثر باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چناری، حسین، شعبان نژاد، رضا، صاحب الزمانی، محمد، و جمالی، اختر. (1399). تعیین ابعاد و مولفه های سبک های اصلی کرسی های نظریه پردازی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 199-207. SID. https://sid.ir/paper/413521/fa

    Vancouver: کپی

    چناری حسین، شعبان نژاد رضا، صاحب الزمانی محمد، جمالی اختر. تعیین ابعاد و مولفه های سبک های اصلی کرسی های نظریه پردازی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):199-207. Available from: https://sid.ir/paper/413521/fa

    IEEE: کپی

    حسین چناری، رضا شعبان نژاد، محمد صاحب الزمانی، و اختر جمالی، “تعیین ابعاد و مولفه های سبک های اصلی کرسی های نظریه پردازی،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 199–207، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button