مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش دستیاری تخصصی در اجرای طرح تحول سلامت

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 71

چکیده

 مقدمه: با توجه به هم زمان بودن آموزش و درمان در بیمارستان های آموزشی و تاثیرپذیری از یکدیگر و اهمیت نقش درمانی و آموزشی دستیاران در بیمارستان های آموزشی, کیفیت آموزش دستیاران تخصصی تحت تاثیر این طرح قرار گرفته است. هدف از این مطالعه شناسایی و تبیین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش دستیاری تخصصی در اجرای طرح تحول سلامت است. روش ها: مطالعه کیفی حاضر با رویکرد تحلیل محتوا در بهار 1398 بر روی 24 نفر از مدیران, استادان و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد به روش نمونه گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات انجام شد. داده ها به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته جمع آوری, و با نرم افزار MAXQDA10 سازماندهی و مقوله بندی و تحلیل شد. یافته ها: داده ها در سه محور اصلی بار درمانی, آموزش بالینی, نظارت بر فرآیند و 9 محور فرعی اولویت درمان بر آموزش, افزایش تعداد بیماران, اخلاق حرفه ای (خطای پزشکی, رضایتمندی), مهارت دستیاران, آموزش استاد به دستیار, آموزش تیوری, ضعف مدیریت و کارشناسی طرح, عدم تفکیک صحیح بودجه و زمان آموزش و درمان و پژوهش, ضعف تخصیص منابع و امکانات استخراج شدند. نتیجه گیری: یافته ها پژوهش نشان داد در اجرای طرح تحول نظام سلامت, کیفیت آموزش پزشکی تخصصی در سه بعد بار درمانی, آموزش بالینی, نظارت بر فرآیند از این طرح تاثیر پذیرفته است. با توجه به این ابعاد, لزوم توجه به بحث آموزش پزشکی دستیاران تخصصی در بیمارستان های آموزشی در مراحل بعدی اجرای این طرح و یا طرح هایی از این قبیل, ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوادی، زینب، آراسته، حمیدرضا، عباسیان، حسین، و عبدالهی، بیژن. (1400). شناسایی و تبیین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش دستیاری تخصصی در اجرای طرح تحول سلامت. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 14(2 )، 62-71. SID. https://sid.ir/paper/413618/fa

    Vancouver: کپی

    جوادی زینب، آراسته حمیدرضا، عباسیان حسین، عبدالهی بیژن. شناسایی و تبیین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش دستیاری تخصصی در اجرای طرح تحول سلامت. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1400؛14(2 ):62-71. Available from: https://sid.ir/paper/413618/fa

    IEEE: کپی

    زینب جوادی، حمیدرضا آراسته، حسین عباسیان، و بیژن عبدالهی، “شناسایی و تبیین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزش دستیاری تخصصی در اجرای طرح تحول سلامت،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 14، no. 2 ، pp. 62–71، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413618/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button