Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,166
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی البرز در دوره پاندمی کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به تغییر فرآیند آموزش و پیاده سازی سیستم یادگیری الکترونیکی در شرایط اپیدمی کرونا و همچنین نقش اساسی ارزیابی برنامه های آموزشی در ارتقاء کیفیت و اثربخشی آن, این مطالعه توصیفی با هدف بررسی وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان انجام شد. روش بررسی: جامعه ی آماری تحقیق, شامل 364 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی البرز در نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 بودند. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه محقق ساخته دارای چهار حیطه (معرفی درس, محتوای آموزشی, بازخورد و تعامل, سنجش و ارزشیابی) و 20 گویه بود که بر اساس مقیاس چهار درجه ای لیکرت تهیه شد. روایی پرسشنامه براساس نظر پانل 5 نفره متخصصان مربوطه مورد بررسی و تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آزمون-بازآزمون مورد سنجش قرار گرفت و آلفای کرونباخ 902/0 به دست آمد. یافته ها: نتایج نشان داد که وضعیت آموزش مجازی در حیطه های معرفی درس, محتوای آموزشی, تعامل و بازخورد, سنجش و ارزشیابی از نظر دانشجویان نسبتا مطلوب می باشد. در مقایسه میزان رضایتمندی در دانشکده های مختلف, دانشکده داروسازی و در بین مقاطع مختلف, دانشجویان کارشناسی ارشد بیشترین میزان رضایتمندی از برنامه ی آموزش مجازی در بین دانشکده ها را براساس حیطه های مورد بررسی نشان دادند. در میزان رضایتمندی بین دانشجویان دانشکده ها و مقاطع مختلف, تفاوت معناداری وجود نداشت. نتیجه گیری: بطور کلی میزان رضایت دانشجویان شرکت کننده در کلاس های آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی البرز از لحاظ حیطه های مختلف, نسبتا مطلوب ارزیابی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ژاله جو، نغمه، اعرابی، محسن، مومنی، زهرا، اکبری کامرانی، مهناز، خلیلی، آزاده، ریاحی، شیرین، تهمتنی، ترانه، و میرلونیا، فریده. (1400). وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی البرز در دوره پاندمی کووید-19. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 14(42 )، 24-31. SID. https://sid.ir/paper/413623/fa

    Vancouver: کپی

    ژاله جو نغمه، اعرابی محسن، مومنی زهرا، اکبری کامرانی مهناز، خلیلی آزاده، ریاحی شیرین، تهمتنی ترانه، میرلونیا فریده. وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی البرز در دوره پاندمی کووید-19. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛14(42 ):24-31. Available from: https://sid.ir/paper/413623/fa

    IEEE: کپی

    نغمه ژاله جو، محسن اعرابی، زهرا مومنی، مهناز اکبری کامرانی، آزاده خلیلی، شیرین ریاحی، ترانه تهمتنی، و فریده میرلونیا، “وضعیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی البرز در دوره پاندمی کووید-19،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 42 ، pp. 24–31، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413623/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا