مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به مشکلات کنونی در فرایند آموزش در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 262 | صفحه پایان 270

چکیده

 آموزش در تحول و توسعه جامعه اهمیت روز افزونی دارد. رشد کمّی آموزش عالی بدون توجه به کمبود منابع و حساسیت زیاد جامعه نسبت به این سیستم, لزوم توجه به اثر بخشی و کارایی نظام آموزش عالی را ضروری نموده است. هدف از این مطالعه سنجش رضایتمندی دانشجویان از خدمات آموزشی ارایه شده در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و بررسی رابطه ی آن با عملکرد تحصیلی بوده است. در این پژوهش 140 دانشجو با روش نمونه گیری دردسترس مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه بود که با استفاده از منابع علمی معتبر و مرتبط تهیه و در 5 حیطه (مدرسین, اداره خدمات آموزشی, بخش رفاهی, دانشجویان و بخش مدیریتی) تنظیم گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که نمره دیدگاه دانشجویان از محیط یادگیری متوسط و خوب بود. بیشترین نمره میانگین وانحراف معیار(2/10 ± 7/35) به حیطه مدرس در دانشکده پرستاری ومامایی وکمترین نمره میانگین وانحراف معیار(59/3 ± 7/11) به حیطه دانشجویان در دانشکده بهداشت مرتبط بود. به کارگیری نظرات دانشجویان به عنوان مشتری و شرکای فعال دانشگاه می تواند به اصلاح فرایند خدمات آموزشی و برنامه های بهبود کیفیت کمک کند که در نتیجه آن کیفیت خدمات آموزشی افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ارجمند، رضا، اسلامی، کاوه، پورفداکاری، سودابه، مرادی، ثریا، و یزدانی نژاد، حمید. (1399). بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به مشکلات کنونی در فرایند آموزش در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1397. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(3 )، 262-270. SID. https://sid.ir/paper/413631/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمند رضا، اسلامی کاوه، پورفداکاری سودابه، مرادی ثریا، یزدانی نژاد حمید. بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به مشکلات کنونی در فرایند آموزش در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1397. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(3 ):262-270. Available from: https://sid.ir/paper/413631/fa

    IEEE: کپی

    رضا ارجمند، کاوه اسلامی، سودابه پورفداکاری، ثریا مرادی، و حمید یزدانی نژاد، “بررسی دیدگاه دانشجویان نسبت به مشکلات کنونی در فرایند آموزش در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1397،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 3 ، pp. 262–270، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413631/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button