مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر به کارگیری همکار آموزش بالینی بر توسعه مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری: یک اقدام پژوهی مقدماتی

صفحات

 صفحه شروع 269 | صفحه پایان 276

چکیده

 مقدمه: تجارب و مطالعات بسیاری در داخل و خارج از کشور حاکی از عدم برخورداری پرستاران تازه فارغ التحصیل از آمادگی لازم برای ورود به محیط کار می باشند و این موضوع با خطاها و آسیب هایی که ایجاد می کند, می تواند مشکلات فراوان و پیامدهای نامطلوبی برای بیماران به همراه داشته باشد. تاثیر بکارگیری پرستاران مجرب بالین تحت عنوان همکار آموزش بالینی به عنوان یکی از راهکارهای بهبود مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت. روش: مطالعه حاضر به روش اقدام پژوهی عملی و به صورت مقدماتی و تک مرحله ای انجام شد. کلیه دانشجویان پرستاری نیم سال آخر (42 نفر) و 20 نفر از پرستاران با تجربه بخش های عمومی مرکز آموزشی درمانی مدنی به عنوان همکار آموزش بالینی, نمونه های این پژوهش را تشکیل دادند. ارتباط روزانه و جلسات ماهانه برای برنامه ریزی و مدیریت از آبان 1394 تا تیر 1395 برگزار شد. بسیج امکانات برای اقدام عملی طرح صورت گرفت. پس از اجرای برنامه, داده ها در دو بخش کمی(برگزاری آزمون آسکی-رضایت سنجی از دانشجویان) و کیفی(تبیین تجارب دانشجویان و همکاران آموزش بالینی) جمع آوری شد. تحلیل داده های کیفی با نرم افزار MAXQDA انجام شد و داده های کمی با نرم افزار spss صورت گرفت. یافته ها: ویژگی های معلم بالینی, ساختار بالینی, ارتباط دانشکده و بالین از طبقات ظهور یافته در بخش کیفی این مطالعه بود. در بخش آسکی, بیشترین امتیازها مربوط به ایستگاه درمان وریدی و احیای قلبی ریوی گزارش شد, به گونه ای که بیش از 55 درصد دانشجویان در طیف عالی و خوب قرار گرفتند. کمترین نمرات در ایستگاه اخذ شرح حال و تشخیص پرستاری گزارش گردید. نتیجه گیری: یافته های این مطالعه به عنوان مرحله مقدماتی یک مطالعه اقدام پژوهی, زمینه بسیار مناسبی برای برطرف نمودن مشکلات موجود و اصلاح فرایندهای حال حاضر فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیبی، زهرا، لطفی، راضیه، طیبی آراسته، مهدی، امیری، سیامک، و شیری، مریم. (1399). بررسی تاثیر به کارگیری همکار آموزش بالینی بر توسعه مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری: یک اقدام پژوهی مقدماتی. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 9(3 )، 269-276. SID. https://sid.ir/paper/413690/fa

    Vancouver: کپی

    طیبی زهرا، لطفی راضیه، طیبی آراسته مهدی، امیری سیامک، شیری مریم. بررسی تاثیر به کارگیری همکار آموزش بالینی بر توسعه مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری: یک اقدام پژوهی مقدماتی. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز[Internet]. 1399؛9(3 ):269-276. Available from: https://sid.ir/paper/413690/fa

    IEEE: کپی

    زهرا طیبی، راضیه لطفی، مهدی طیبی آراسته، سیامک امیری، و مریم شیری، “بررسی تاثیر به کارگیری همکار آموزش بالینی بر توسعه مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری: یک اقدام پژوهی مقدماتی،” نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، vol. 9، no. 3 ، pp. 269–276، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button