مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

315
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین نقش سطوح سازگاری اجتماعی و عاطفی بر علائم افسردگی، اضطراب و استرس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 409 | صفحه پایان 419

چکیده

 پیش زمینه و هدف: دانشجویان در طی دوره تحصیل با رویدادهای مختلف و استرس های روان شناختی قابل ملاحظه ای روبرو می شوند. استرس می تواند باعث ایجاد افسردگی, اضطراب و عملکرد تحصیلی ضعیف شود. مطالعات نشان می دهد که عوامل فردی, روان شناختی, شخصیتی, اجتماعی و خانوادگی می تواند باعث ایجاد استرس, افسردگی و اضطراب شود. هدف این مطالعه تعیین نقش سطوح سازگاری اجتماعی و عاطفی بر میزان علایم استرس, افسردگی و اضطراب در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می باشد. روش کار: برای انجام این مطالعه توصیفی_تحلیلی 394 دانشجو با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1397 انتخاب شدند. این دانشجویان پرسشنامه های سازگاری اجتماعی و عاطفی بل و مقیاس 21 سوالی افسردگی, اضطراب و استرس را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون یومن ویتنی و کروسکال-والیس) تحلیل شد (SPSS24). یافته ها: نتایج مطالعه نشان داد که 68/45درصد, 03/52درصد و 49/49درصد دانشجویان موردمطالعه به ترتیب درجات مختلفی از علایم افسردگی, اضطراب و استرس را تجربه می کنند. همچنین مشخص شد که سطوح مختلف سازگاری اجتماعی و عاطفی به طور معنی داری علایم افسردگی, اضطراب و استرس را تحت تاثیر قرار می دهد (P=0/000). نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان موردمطالعه علایم افسردگی, اضطراب و استرس را تجربه می کنند و سطوح مختلف سازگاری اجتماعی و عاطفی به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار در علایم فوق می باشند. به نظر می رسد باید توجهات ویژه ای جهت بهبود سلامت روانی و سازگاری دانشجویان مبذول داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاویان، رویا، حقیقی، ماه منیر، و رحمانی رضائیه، مریم. (1399). تعیین نقش سطوح سازگاری اجتماعی و عاطفی بر علائم افسردگی, اضطراب و استرس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1397. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(5 (پی در پی 130) )، 409-419. SID. https://sid.ir/paper/413872/fa

    Vancouver: کپی

    یاویان رویا، حقیقی ماه منیر، رحمانی رضائیه مریم. تعیین نقش سطوح سازگاری اجتماعی و عاطفی بر علائم افسردگی, اضطراب و استرس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1397. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(5 (پی در پی 130) ):409-419. Available from: https://sid.ir/paper/413872/fa

    IEEE: کپی

    رویا یاویان، ماه منیر حقیقی، و مریم رحمانی رضائیه، “تعیین نقش سطوح سازگاری اجتماعی و عاطفی بر علائم افسردگی, اضطراب و استرس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1397،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 5 (پی در پی 130) ، pp. 409–419، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button