مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش کدهای اخلاقی به روش سخنرانی بر عملکرد اخلاقی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 369 | صفحه پایان 378

چکیده

 پیش زمینه و هدف: دانشجویان پرستاری به عنوان پرستاران آینده, بزرگ ترین گروه ارایه دهنده مراقبت سلامت هستند که نقش حیاتی در سیستم بهداشتی دارند. با توجه به اهمیت شغلی پرستاران, باید در کنار شایستگی بالینی, توانایی های اخلاقی برای ارایه مراقبت مناسب و حرفه ای داشته باشند. لذا پژوهش حاضر نیز باهدف تعیین تاثیر آموزش کدهای اخلاقی به شیوه ی سخنرانی بر عملکرد اخلاقی دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در سال 1398 انجام گرفت. مواد و روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی که به صورت سرشماری 83 نفر از دانشجویان پرستاری ترم های شش و هشت مشغول به تحصیل در سال 1398 انتخاب و به دو گروه کنترل (ترم 6) و سخنرانی (ترم 8) تقسیم شدند. قبل از شروع مداخله پیش آزمونی از هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه عملکرد اخلاقی به عمل آمد. برای گروه سخنرانی سه جلسه آموزشی به مدت دو ساعت در رابطه با کدهای اخلاقی صورت گرفت. در گروه کنترل هیچ آموزشی صورت نگرفت. بعد از اتمام دوره و دو ماه بعد مداخله, پرسشنامه مذکور توسط دو گروه مجددا تکمیل شد. داده های توسط افزار SPSS 16 و آزمون های آماری کای دو اسکویر, تی تست مستقل, آنالیز واریانس تکرار شونده و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد که قبل از مداخله تفاوت آماری معنی داری ازنظر میانگین نمره عملکرد اخلاقی بین دو گروه آموزش کدهای اخلاقی با روش سخنرانی و کنترل وجود نداشت (354/0= P), اما بلافاصله و دو ماه بعد از آموزش کدهای اخلاق با روش سخنرانی, میانگین نمره عملکرد اخلاقی در گروه مداخله و کنترل به طور معنی داری افزایش یافته بود (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جاسمی، مدینه، گلی، رسول، اسماعیلی زبیحی، رقیه، و خلخالی، حمیدرضا. (1399). تاثیر آموزش کدهای اخلاقی به روش سخنرانی بر عملکرد اخلاقی دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 18(5 (پی در پی 130) )، 369-378. SID. https://sid.ir/paper/414138/fa

    Vancouver: کپی

    جاسمی مدینه، گلی رسول، اسماعیلی زبیحی رقیه، خلخالی حمیدرضا. تاثیر آموزش کدهای اخلاقی به روش سخنرانی بر عملکرد اخلاقی دانشجویان پرستاری. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1399؛18(5 (پی در پی 130) ):369-378. Available from: https://sid.ir/paper/414138/fa

    IEEE: کپی

    مدینه جاسمی، رسول گلی، رقیه اسماعیلی زبیحی، و حمیدرضا خلخالی، “تاثیر آموزش کدهای اخلاقی به روش سخنرانی بر عملکرد اخلاقی دانشجویان پرستاری،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 18، no. 5 (پی در پی 130) ، pp. 369–378، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414138/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button