مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

510
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 432 | صفحه پایان 443

چکیده

 مقدمه: پیشرفت و توسعه هر کشوری بستگی به تعامل صحیح دو بخش مهم صنعت و دانشگاه دارد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه بود. روش ها: این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد در سال 1398 انجام شد. جامعه آماری شامل خبرگان و افراد صاحب نظر در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه است که شیوه انتخاب آن ها هدفمند, از نوع گلوله برفی بود. با 13 نفر از متخصص و عضو هیات علمی مصاحبه شد. داده ها در طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی تحلیل شد. نتایج: نتیجه کدگذاری ها در قالب مدل پارادایمی و مدل مفهومی بیان کننده آن است که بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه بر مبنای تفکیک وظایف صنعت و دانشگاه, حرکت دانشگاه به سمت کارآفرینی و نسل سوم, کاربردی شدن علم, عوامل تقویت کننده ارتباط صنعت و دانشگاه, دانشگاه محور, منابع انسانی, عوامل مالی, عوامل آموزشی-پژوهشی, عوامل فرهنگی, عوامل صنعتی, عوامل اجتماعی, عوامل اقتصادی, عوامل بین المللی, عوامل سیاسی, تولید ثروت, قابلیت های پویا, مزیت اجتماعی شکل می گیرد. نتیجه گیری: برقراری ارتباط موثر دانشگاه و صنعت, تعاملات و فعالیت های مشترک میان این دو نهاد را بهبود بخشیده و کیفیت و تناسب دوره های آموزشی آکادمیک در دانشگاه با نیازهای صنعت و به تبع آن قابلیت های علمی و عملی دانشجویان, افزایش یافته و بسترهای نوآوری و پیشرفت در سازمان ها و جامعه ارتقاء می یابد. از این جهت وجود پیوند پایدار و نظام مند و همکاری دراز مدت و مستمر بین دانشگاه و صنعت مستلزم برنامه ریزی به ویژه برنامه ریزی راهبردی مبتنی بر همکاری کلیه ذینفعان می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بریمانی، خدیجه، عنایتی، ترانه، و یوسفی، رضا. (1399). ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(5 )، 432-443. SID. https://sid.ir/paper/414149/fa

    Vancouver: کپی

    بریمانی خدیجه، عنایتی ترانه، یوسفی رضا. ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(5 ):432-443. Available from: https://sid.ir/paper/414149/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه بریمانی، ترانه عنایتی، و رضا یوسفی، “ارائه مدل بازار دانش مبتنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 5 ، pp. 432–443، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا