مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

231
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 95

چکیده

آموزش به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جوامع بشری و از محورهای بنیادین در توسعه کشورهاست. پژوهش حاضر برای اولین بار در سطح دانشجویان رشته داروسازی بین الملل و با هدف تعیین تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل انجام شد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان داروسازی غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. حجم نمونه با توجه به تعداد دانشجویان 40 نفر تعیین شد. داده ها ابتدا از طریق اطلاعات جمعیت شناختی دانشجویان, سپس پرسشنامه Kolb تکمیل شده توسط دانشجویان گردآوری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS وEXCEL تحلیل شد. محدوده سنی دانشجویان 18-26 و میانگین معدل تحصیلی دانشجویان 62/1 ± 98/12 بود. یافته ها نشان داد که حدود 70 درصد دانشجویان سبک انطباق دهنده و روش یادگیری تجربه کردن و نگاه کردن دقیق داشتند و 30 درصد دارای روش یادگیری نگاه کردن و فکر کردن بودند که مطابق با سبک جذب کننده است. ضرایب همبستگی نشان دهنده رابطه معناداری بین متغیرهای فردی و تحصیلی دانشجویان مانند جنسیت, سن, تحصیلات پایه و سطح تحصیلات با سبک یادگیری آنان نبود. بنابراین با توجه به اینکه سبک یادگیری انطباق دهنده روش غالب یادگیری دانشجویان رشته داروسازی غیرایرانی این دانشگاه می باشد روش های آموزشی مبتنی بر کسب تجربه از طریق ایفای نقش و روش های تمرین و دریافت بازخورد در آموزش این گروه مناسب می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرفضلی، سیده سارا، موحدکر، الهام، میرزابیگی، پرستو، و احمدی تیمورلویی، سیداحمد. (1400). بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 88-95. SID. https://sid.ir/paper/414163/fa

    Vancouver: کپی

    میرفضلی سیده سارا، موحدکر الهام، میرزابیگی پرستو، احمدی تیمورلویی سیداحمد. بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):88-95. Available from: https://sid.ir/paper/414163/fa

    IEEE: کپی

    سیده سارا میرفضلی، الهام موحدکر، پرستو میرزابیگی، و سیداحمد احمدی تیمورلویی، “بررسی تاثیر سبک های یادگیری بر میزان یادگیری دانشجویان غیر ایرانی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 88–95، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414163/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button