Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

378
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های نظام آموزشی ایران و مکتب فلسفی ایده آلیسم (مطالعه کیفی)

صفحات

 صفحه شروع 559 | صفحه پایان 569

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی مولفه های نظام آموزشی ایران و مکتب فلسفی ایده آلیسم بود. پژوهش حاضر از نظر روش قیاسی بود و جامعه آماری شامل تیوری ها, نظریات, تحقیقات, کتاب ها و به صور کلی کلیه اسنادی بود که در زمینه موضوع پژوهش نگاشته شده و تدوین شده اند, بود. روش گردآوری داده های تحقیق در این پژوهش استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با کارشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت نظام آموزشی ایران و مکاتب فلسفی ایده آلیسم بود. در این پژوهش با استفاده از کدگذاری, ابتدا با استفاده از کدهای باز تیوری ها, نظریات, تحقیقات و کتاب ها و به صور کلی کلیه اسنادی که در زمینه موضوع پژوهش نگاشته شده را جمع آوری نموده سپس به صورت محوری و گزینشی تحلیل شدندبررسی ها نشان داد که هدف تربیت در مکتب فلسفی ایده آلیسم سازگاری یا آماده ساختن فرد برای زندگی موفق در محیط بوده و در نظام آموزشی ایران هدف های تربیتی به دو دسته کلی اهداف کلی و غایی تقسیم می شوند که شامل عبادت یا عبودیت, تقوی, رشد و هدایت, طهارت و حیات طیبه و پرورش روح عدالت خواهی و اقامه قسط, استقلال و عزت جامعه اسلامی, برادری و همکاری و تعاون پرورش روح اجتماعی, دوستی با ملل دیگر, تزکیه و تهذیب یا پرورش شخصیت اخلاقی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاسمی، عبداله، و هاشمی، سیداحمد. (1400). بررسی مولفه های نظام آموزشی ایران و مکتب فلسفی ایده آلیسم (مطالعه کیفی). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 559-569. SID. https://sid.ir/paper/414171/fa

    Vancouver: کپی

    جاسمی عبداله، هاشمی سیداحمد. بررسی مولفه های نظام آموزشی ایران و مکتب فلسفی ایده آلیسم (مطالعه کیفی). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):559-569. Available from: https://sid.ir/paper/414171/fa

    IEEE: کپی

    عبداله جاسمی، و سیداحمد هاشمی، “بررسی مولفه های نظام آموزشی ایران و مکتب فلسفی ایده آلیسم (مطالعه کیفی)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 559–569، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا