مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سطح رضایت مندی بیماران از دنچر ساخته شده توسط دندانپزشکان عمومی، دندانپزشکان متخصص، دندانسازان تجربی، دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 322

چکیده

 مقدمه: افراد بی دندان دچار ناتوانی در فعالیت های روزمره مثل صحبت کردن, غذا خوردن و. . . شده و بنابراین نیاز به درمان پروتزی خواهند داشت. رضایتمندی بیماران از دنچرهای کامل باید به عنوان هدف اولیه درمان آن ها باشد. عدم آگاهی مراجعه کنندگان از تخصص های دندانپزشکی یکی از دلایل مشکلات پیش آمده می باشد. هدف از انجام این مطالعه, بررسی رضایت بیماران از دنچر ساخته شده توسط دندانپزشکان عمومی, متخصص و همچنین دانشجویان و دندانسازان تجربی است تا در نهایت موفقیت درمان پروتزی افزایش یافته و باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران شود. روش پژوهش: در این مطالعه مقطعی توصیفی تحلیلی, 120 بیمار توسط آنالیز آماری, به صورت تصادفی از بیماران واجد شرایط و حاضر به شرکت در مطالعه, وارد مطالعه و افراد شرکت کننده در چهار گروه A, B, C, D تقسیم شدند. تجزیه و تحلیل داده های مطالعه با استفاده از آمار توصیفی و آزمون آنالیز واریانس (ANOVA)و آزمون تعقیبی توکی(Tukey's Post Hoc Test) استفاده شد. از نرم افزار SPSS Version 18. 0 (Inc., Chicago, IL, USA) و نرم افزار R Version 3. 2. 2 با بسته dunn. test استفاده شد. سطح معنی داری در این مطالعه 05/0 در نظر گرفته شد. یافته ها: تفاوت آماری معنی داری در Dentist general satisfaction, Patients general satisfaction, Esthetics, Ability to masticate, Ability to speak, Ease of cleaning, Comfort, Stability, Retention و در حوزه Functional limitation بین گروه های مطالعه وجود داشت (P<0. 001). همچنین اختلاف آماری معنی داری در حوزه Physical pain, Psychological discomfort, Physical disability, Psychological disability, Social disability و در حوزه Handicap و در مجموع حوزه ها بین گروه های مطالعه وجود داشت (P<0. 001). نتیجه گیری: اختلاف آماری معنی داری درمجموع حوزه ها بین گروه های مطالعه وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رئیسی، سحر، مرادپور، هدایت، و وکیلی، ثریا. (1399). مقایسه سطح رضایت مندی بیماران از دنچر ساخته شده توسط دندانپزشکان عمومی, دندانپزشکان متخصص, دندانسازان تجربی, دانشجویان. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، 9(3 )، 313-322. SID. https://sid.ir/paper/414237/fa

    Vancouver: کپی

    رئیسی سحر، مرادپور هدایت، وکیلی ثریا. مقایسه سطح رضایت مندی بیماران از دنچر ساخته شده توسط دندانپزشکان عمومی, دندانپزشکان متخصص, دندانسازان تجربی, دانشجویان. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز[Internet]. 1399؛9(3 ):313-322. Available from: https://sid.ir/paper/414237/fa

    IEEE: کپی

    سحر رئیسی، هدایت مرادپور، و ثریا وکیلی، “مقایسه سطح رضایت مندی بیماران از دنچر ساخته شده توسط دندانپزشکان عمومی, دندانپزشکان متخصص, دندانسازان تجربی, دانشجویان،” نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز، vol. 9، no. 3 ، pp. 313–322، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button