مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حقوق و اخلاق بازاریابی کالاها و خدمات سلامت محور در اینستاگرام

صفحات

 صفحه شروع 584 | صفحه پایان 596

چکیده

 شبکه های اجتماعی در جوامع انسانی امروز نقشی پررنگ ایفا می کنند. اینستاگرام به عنوان یکی از اثرگذارترین شبکه ها در کنار کارکردهای دیگر, به محلی برای بازاریابی و تبلیغات بنگاه های اقتصادی تبدیل شده است. تبلیغات در اینستاگرام با سایر اشکال تبلیغات متفاوت است. بازارمحوربودن این شبکه, باعث می شود چالش های اخلاقی و حقوقی بسیاری پیرامون روابط صاحب حرفه و مصرف کنندگان به وجود آید. کالاها (مانند داروها و شبه داروها) و خدمات سلامت محور (مانند پزشکی, دندان پزشکی و داروسازی) با سلامت مصرف کنندگان در ارتباط هستند و هرگونه سهل انگاری صاحب حرفه در این خصوص می تواند به سلامت جسم و روان بیمار آسیب های جدی وارد کند. این مقاله با مروری بر منابع کتابخانه ای و اینترنتی و بررسی تحول رابطه ی صاحب حرفه و مصرف کننده, به مطالعه ی اخلاق بازاریابی اینستاگرامی و مساله ی سلامت پرداخته و حمایت حقوقی از سلامت مصرف کنندگان کالاها و خدمات سلامت محور را در اینستاگرام با روشی تحلیلی توصیفی مطالعه کرده است. نتایج حاصل از این مقاله نشان می دهد نقض حقوق مصرف کنندگان در اینستاگرام می تواند چهار نوع مسیولیت (کیفری, حقوقی, انتظامی و اخلاقی) را برای ناقضان به دنبال داشته باشد و در این خصوص, حمایت قانونگذار و نهادهای مسیول به منظور افزایش کیفیت این حمایت ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، مینا، و اکبری، حانیه. (1398). حقوق و اخلاق بازاریابی کالاها و خدمات سلامت محور در اینستاگرام. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 12(1 )، 584-596. SID. https://sid.ir/paper/414342/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی مینا، اکبری حانیه. حقوق و اخلاق بازاریابی کالاها و خدمات سلامت محور در اینستاگرام. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1398؛12(1 ):584-596. Available from: https://sid.ir/paper/414342/fa

    IEEE: کپی

    مینا حسینی، و حانیه اکبری، “حقوق و اخلاق بازاریابی کالاها و خدمات سلامت محور در اینستاگرام،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 12، no. 1 ، pp. 584–596، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button