Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

426
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی مبتنی بر مدیریت استعداد و هوش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 356 | صفحه پایان 367

چکیده

 زمینه و اهداف: مدیریت استعداد و هوش هیجانی به عنوان سیستمی برای شناسایی, پرورش, ارتقاء و نگهداری افراد بااستعداد, با هدف بهینه کردن توان سازمان و به منظور تحقق اهداف سازمان ها استفاده می شود. هدف مقاله حاضر تدوین مدل ارتقاء سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی مبتنی بر مدیریت استعداد و هوش هیجانی می باشد. مواد و روش ها: تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش, جزء تحقیقات همبستگی به شمار می رود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی به تعداد 1312 نفر بوده که در سال تحصیلی 99-1398 در این اداره مشغول به خدمت بوده اند. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان 298 نفر محاسبه شد که به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسش-نامه های مدیریت استعداد احمدی و همکاران, هوش هیجانی برادبری و گریوز, عملکرد شغلی بیرن و همکاران و کونوی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده های آماری از دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSSو Amos استفاده شد که در سطح توصیفی از شاخص های مرکزی و پراکندگی و در سطح استنباطی از رگرسیون چند متغیره و معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها: براساس یافته های توصیفی, میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای عملکرد شغلی, مدیریت استعداد و هوش هیجانی به ترتیب 64/0± 84/3, 58/0± 77/3 و 69/0± 83/3 بودند. نتایج استنباطی نشان داد که مدیریت استعداد بر سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی تاثیر مثبت معنی داری دارد (001/0=p, 023/7= t). هوش هیجانی نیز بر سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی تاثیر مثبت معنی داری دارد (001/0=p, 316/8= t). همچنین مدیریت استعداد با نقش میانجی هوش هیجانی بر سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی تاثیر مثبت معنی داری دارد (001/0=p, 48/13= t). نتیجه گیری: با توجه به این که سلامت عملکرد شغلی معلمان بیش ترین تاثیر را از مدیریت استعداد آن ها دریافت می کند, در نتیجه با شناسایی وضعیت استعداد معلمان در حین استخدام و همچنین آموزش و ارتقای مهارتهای هوش هیجانی در سال های خدمت میتوان روند انتخاب و گزینش کارکنان را بهبود بخشید و سلامت عملکرد شغلی آنان را ارتقاء داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سربازوطن، ژاله، نجف زاده، محمدرحیم، جنانی، حمید، و برقی مقدم، جعفر. (1400). تدوین مدل سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی مبتنی بر مدیریت استعداد و هوش هیجانی. تصویر سلامت، 12(4 )، 356-367. SID. https://sid.ir/paper/414472/fa

    Vancouver: کپی

    سربازوطن ژاله، نجف زاده محمدرحیم، جنانی حمید، برقی مقدم جعفر. تدوین مدل سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی مبتنی بر مدیریت استعداد و هوش هیجانی. تصویر سلامت[Internet]. 1400؛12(4 ):356-367. Available from: https://sid.ir/paper/414472/fa

    IEEE: کپی

    ژاله سربازوطن، محمدرحیم نجف زاده، حمید جنانی، و جعفر برقی مقدم، “تدوین مدل سلامت عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی مبتنی بر مدیریت استعداد و هوش هیجانی،” تصویر سلامت، vol. 12، no. 4 ، pp. 356–367، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا