مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 194

چکیده

برنامه درسی مجموعه فعالیت های تدریس و یادگیری است و روزآمدکردن برنامه درسی رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای درحال تحول فراگیران در ابعاد مختلف امری ضروری محسوب می شود. لذا هدف از مطالعه حاضر بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته بود. مطالعه حاضر به صورت توصیفی تحلیلی انجام شد که جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. تعداد 180 نفر از فارغ التحصیلان طبق معیارهای ورود وارد مطالعه شدند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS-16 انجام گرفت. نتایج در زمینه دروس نظری, عملی و کارآموزی نشان دهده عدم کفایت تعداد واحدهای در نظر گرفته شده برای برخی دروس اصلی حرفه مامایی از جمله واحد بارداری یک و بارداری دو با میانگین نمره 1/5, اصول و فنون پرستاری با میانگین نمره 1/6, " بارداری و زایمان غیره طبیعی (بارداری 3)" با میانگین 7/1, " ا صول تغذیه مادر و کودک " با میانگین 7/1, " بیماری های زنان و ناباروری با میانگین 7/1, "بهداشت 4 با میانگین 7/1بود. عدم کفایت میزان واحد اختصاص داده شده برای برخی دروس از جمله بارداری و زایمان که از دروس اصلی این رشته است, نشان دهنده نیاز به تغییرات در برنامه درسی رشته باشد. لذا به نظر می رسد دستیابی به اهداف آموزشی نیازمند برخی تغییرات در تعداد واحدهای درسی, حذف و اضافه نمودن برخی واحدها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مجاهد، شهناز، دافعی، مریم، و اسدی، لیلا. (1400). بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 181-194. SID. https://sid.ir/paper/414593/fa

    Vancouver: کپی

    مجاهد شهناز، دافعی مریم، اسدی لیلا. بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):181-194. Available from: https://sid.ir/paper/414593/fa

    IEEE: کپی

    شهناز مجاهد، مریم دافعی، و لیلا اسدی، “بررسی کفایت برنامه درسی رشته مامایی در دستیابی به اهداف اموزشی از دیدگاه فارغ التحصیلان این رشته در سال 1396،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 181–194، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button