مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجربه برنامه درسی تکلیف محور از دیدگاه متخصصین آموزش پرستاری: مطالعه پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 850 | صفحه پایان 861

چکیده

 پیش زمینه و هدف: از رویکردهای نوین آموزشی که در بسیاری از دانشکده های پزشکی دنیا به عنوان روش مناسب جهت آموزش و یادگیری پذیرفته شده, برنامه درسی مبتنی بر تکلیف بوده که توسط هاردن و همکاران (1996), در برنامه های درسی آموزش پزشکی ارایه شده است. لذا هدف از پژوهش حاضر شناسایی ویژگی ها و روش های یاددهی و یادگیری برنامه درسی تکلیف محور در رشته آموزش پرستاری است. مواد و روش کار: این پژوهش به صورت کیفی انجام گردید. بر الگوی تفسیری استوار بود و با استفاده از روش پدیدارشناسی به اجرا درآمد, شیوه جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود که با 12 نفر از متخصصین آموزش پرستاری که معیارهای ورود رو داشتند انجام گرفت. به منظور تحلیل داده های مصاحبه شده از روش Colaizzi استفاده شد. . یافته ها: با تحلیل و ادغام یافته ها 2 مولفه اصلی شامل " ویژگی ها و روش های یاددهی و یادگیری برنامه درسی تکلیف محور " و 9 مولفه فرعی شامل "مسیله محوری, یادگیرنده محوری, انعطاف و قابلیت انطباق در سطح کلان و خرد, کاربردی و عملی بودن, روش آزمایشگاهی, شبیه سازی, حل مسیله, روش های تلفیقی, یادگیری مشارکتی"استخراج گردید. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان می دهد که از میان مولفه های فرعی به دست آمده از تحلیل پاسخ های متخصصین آموزش پرستاری, مهم ترین مولفه اصلی در شناسایی ویژگی های برنامه درسی تکلیف محور (کاربردی و عملی بودن) و در مولفه اصلی روش های یاددهی و یادگیری (استفاده از روش های تلفیقی) می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عظیمی، محمد، و رنج دوست، شهرام. (1398). تبیین تجربه برنامه درسی تکلیف محور از دیدگاه متخصصین آموزش پرستاری: مطالعه پدیدارشناسی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 17(11 (پی در پی 124) )، 850-861. SID. https://sid.ir/paper/362463/fa

Vancouver: کپی

عظیمی محمد، رنج دوست شهرام. تبیین تجربه برنامه درسی تکلیف محور از دیدگاه متخصصین آموزش پرستاری: مطالعه پدیدارشناسی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1398؛17(11 (پی در پی 124) ):850-861. Available from: https://sid.ir/paper/362463/fa

IEEE: کپی

محمد عظیمی، و شهرام رنج دوست، “تبیین تجربه برنامه درسی تکلیف محور از دیدگاه متخصصین آموزش پرستاری: مطالعه پدیدارشناسی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 17، no. 11 (پی در پی 124) ، pp. 850–861، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362463/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button