Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان پوست رازی در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 90

چکیده

 زمینه و هدف تاکنون ارتباط بین تجربیات بیماران و کیفیت خدمات ارایه شده به آنان به طور گسترده بررسی نشده است, اما شواهد نشان می دهد که بهبود تجربیات بیمار می تواند نتایج درمانی را بهبود بخشد. هدف این پژوهش تعیین رضایت مندی والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه کودکان و عوامل مرتبط با آن بوده است. روش اجرا این مطالعه توصیفی با استفاده از پرسشنامه ازقبل طراحی شده Press Ganey به زبان فارسی و ازطریق مصاحبه با 207 نفر از والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه کودکان بیمارستان پوست رازی در سال97 انجام شد. یافته ها از 207 نفر شرکت کننده 87 نفر پدر (42%) و 105 نفر مادر (7/50%) بودند. 15 نفر باقی مانده نسبت های دیگری با کودک داشتند. رضایتمندی کلی (در پاسخ به سوال «درمانگاه ما را به دیگران توصیه می کنید») 8/62% بود. همچنین 5/72% شرکت کنندگان معتقد بودند پزشک خود را به دیگران توصیه خواهند کرد. کمترین میزان رضایت مربوط به معرفی نکردن کارکنان درمانگاه و مشکلات در تنظیم وقت ویزیت بود. عواملی که بیشترین ارتباط را با رضایت کلی بیماران داشتند, به ترتیب شامل شاداب بودن ویزیت توسط پزشک, اطمینان داشتن به پزشک و توصیه پزشک به دیگران بودند. نتیجه گیری ارتباط بین پزشک و بیمار به طور معناداری با کیفیت تجربه بیمار در درمانگاه پوست کودکان ارتباط دارد. خانواده ها و بیماران در هنگام ارزیابی تجارب خود, ساده صحبت کردن و حساسیت پزشک را مشخصا مورد توجه قرار می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فهیم، شبنم، غضنفری هاشمی، سیدمحمد، طاهری، احمدرضا، تیمورپور، امیر، اسماعیلی، نفیسه، و قندی، نرگس. (1400). رضایت مندی والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان پوست رازی در سال 1397. پوست و زیبایی، 12(2 )، 81-90. SID. https://sid.ir/paper/414695/fa

    Vancouver: کپی

    فهیم شبنم، غضنفری هاشمی سیدمحمد، طاهری احمدرضا، تیمورپور امیر، اسماعیلی نفیسه، قندی نرگس. رضایت مندی والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان پوست رازی در سال 1397. پوست و زیبایی[Internet]. 1400؛12(2 ):81-90. Available from: https://sid.ir/paper/414695/fa

    IEEE: کپی

    شبنم فهیم، سیدمحمد غضنفری هاشمی، احمدرضا طاهری، امیر تیمورپور، نفیسه اسماعیلی، و نرگس قندی، “رضایت مندی والدین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان پوست رازی در سال 1397،” پوست و زیبایی، vol. 12، no. 2 ، pp. 81–90، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا