مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل معادله ساختاری ارزش های تحصیلی، عشق به یادگیری، مهارت های سطوح بالای تفکر و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 387 | صفحه پایان 399

چکیده

 ارزش های مورد انتظار دانشجویان از تحصیل و عشق به یادگیری دانشجویان پزشکی منجر به توانمندسازی دانشی و مهارتی آنان و زمینه ساز نگرشی پویا در بهبود و ارتقای خدمات نظام سلامت خواهد بود که بهره مندی از مهارت های سطوح بالای تفکر در تسهیل و تسریع این مهم اثرگذار است. مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه ارزش های تحصیلی, عشق به یادگیری, مهارت های سطوح بالای تفکر و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی جهرم انجام گرفت. پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود که به روش توصیفی انجام گردید. جامعه آماری مطالعه را تمامی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال 99-1398 (306 نفر) تشکیل دادند. با استفاده از فرمول کوکران و بر اساس روش نمونه گیری تصادفی, 160 نفر به عنوان نمونه (65 مرد و 95 زن) انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های عشق به یادگیری, ارزش های تحصیلی, تفکر سطح بالا و پرسشنامه دستاوردهای تحصیلی دانشجویان بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که ارزش های تحصیلی و عشق به یادگیری پیش بینی کننده مثبت و معنی دار دستاوردهای تحصیلی و مهارت های سطوح برتر تفکر دانشجویان بود. همچنین, مهارت های سطوح برتر تفکر به طور مستقیم پیش بینی کننده مثبت و معنی دار دستاوردهای تحصیلی دانشجویان بوده و نقش واسطه ای را در رابطه ارزش های تحصیلی و عشق به یادگیری با دستاوردهای تحصیلی دانشجویان ایفا می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مهدی، کشاورزی، فهیمه، ناصری جهرمی، رضا، محمدجعفری، خاطره، راسخ جهرمی، اطهر، ناصری جهرمی، راحیل، و میرغفاری، فاطمه. (1400). مدل معادله ساختاری ارزش های تحصیلی, عشق به یادگیری, مهارت های سطوح بالای تفکر و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 387-399. SID. https://sid.ir/paper/414730/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مهدی، کشاورزی فهیمه، ناصری جهرمی رضا، محمدجعفری خاطره، راسخ جهرمی اطهر، ناصری جهرمی راحیل، میرغفاری فاطمه. مدل معادله ساختاری ارزش های تحصیلی, عشق به یادگیری, مهارت های سطوح بالای تفکر و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان پزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):387-399. Available from: https://sid.ir/paper/414730/fa

    IEEE: کپی

    مهدی محمدی، فهیمه کشاورزی، رضا ناصری جهرمی، خاطره محمدجعفری، اطهر راسخ جهرمی، راحیل ناصری جهرمی، و فاطمه میرغفاری، “مدل معادله ساختاری ارزش های تحصیلی, عشق به یادگیری, مهارت های سطوح بالای تفکر و دستاوردهای تحصیلی دانشجویان پزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 387–399، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button