مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت مراقبت از بیماران از دیدگاه پرستاران و بیماران مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 346

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقای کیفیت مراقبت از بیماران, یکی از معضلات نظام ارایه خدمات مراقبت بهداشتی-درمانی می باشد و عملکرد پرستاران به عنوان بزرگ ترین گروه حرفه ای نظام سلامت, تاثیر به سزایی در این زمینه دارد. این مطالعه با هدف تعیین کیفیت مراقبت از بیماران از دیدگاه پرستاران و بیماران در مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین انجام گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی است که در آن 63 پرستار که شرایط ورود به مطالعه را داشتند به صورت تصادفی انتخاب شدند. به ازای هر پرستار 3 بیمار به صورت در دسترس انتخاب گردید. داده ها با استفاده از پرسش نامه استاندارد روایی و پایایی QUALIPAC(Quality Patient Care Scale) جمع آوری شد. یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 و آزمون های کای اسکویر, من ویتنی, آنالیزواریانس یک طرفه و تی مستقل, تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: میانگین نمره کیفیت مراقبت در بعد روانی اجتماعی از دیدگاه 1/46± 61/66و 1/66± 80/38, در بعد جسمی از دیدگاه بیماران 1/43± 57/93و 1/52± 76/15و در بعد ارتباطی از دیدگاه بیماران 1/43± 57/93و پرستاران 0/83± 39/19بود. بین دیدگاه بیماران و پرستاران در هر سه بعد مراقبت, تفاوت معنی داری مشاهده شد (P=0/000). همچنین ارتباط معناداری بین مشخصات دموگرافیک پرستاران و بیماران با نمره کیفیت مراقبت وجود نداشت (P>0. 005). . نتیجه گیری: با توجه به یافته ها, پیشنهاد می شود از طریق برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای پرستاران بالین و همچنین دانشجویان پرستاری به ویژه آموزش مهارت های ارتباطی و با به کارگیری سیستم تشویق و تنبیه و همچنین کنترل و نظارت مستمر بتوان سطح کیفیت مراقبت از بیماران را ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاتبی، مریم سادات، قلعه نوئی، مینا، زال بیکی، سمیرا، و برزگری اسفدن، زهره. (1400). کیفیت مراقبت از بیماران از دیدگاه پرستاران و بیماران مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 28(3 )، 339-346. SID. https://sid.ir/paper/414744/fa

    Vancouver: کپی

    کاتبی مریم سادات، قلعه نوئی مینا، زال بیکی سمیرا، برزگری اسفدن زهره. کیفیت مراقبت از بیماران از دیدگاه پرستاران و بیماران مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1400؛28(3 ):339-346. Available from: https://sid.ir/paper/414744/fa

    IEEE: کپی

    مریم سادات کاتبی، مینا قلعه نوئی، سمیرا زال بیکی، و زهره برزگری اسفدن، “کیفیت مراقبت از بیماران از دیدگاه پرستاران و بیماران مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 28، no. 3 ، pp. 339–346، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button