مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین درک خودکارآمدی مراقبتی از دیدگاه پرستاران کودکان: مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: همزمان با مشخص شدن اصول مراقبت کودکان, نیاز به پرستاران خودکارآمد بیشتر احساس می شود. در میان فاکتورهای موثر بر عملکرد پرستاری, انتظار می رود خودکارآمدی پرستاران بیشترین تاثیر را داشته باشد. با این وجود مفهوم درک خودکارآمدی مراقبتی از دیدگاه پرستاران کودکان مورد توجه نبود و تحقیقی در این زمینه در ایران انجام نشده است. مطالعه حاضر با هدف تبیین درک خودکارآمدی مراقبتی پرستاران کودکان انجام گردید. روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و با روش تحلیل محتوا مرسوم در ایران انجام یافت. 27 پرستار و مربی بخش کودکان بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف در این پژوهش شرکت کردند. روش جمع آوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. تجزیه و تحلیل داده ها ی پژوهش با روش تحلیل محتوای مرسوم صورت گرفت. یافته ها: بر اساس تجزیه و تحلیل مصاحبه ها مفهوم خودکارامدی مراقبتی در 4 تم اصلی, 1) مدیریت فرآیند مراقبت, 2)توانایی ارتباطی, 3) آلترویسم و 4)زبردستی تبیین گردید. نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاکی از آن است که درک خودکارامدی مراقبتی یک مفهوم چند بعدی است. پرستاران کودکان, درک خودکارآمدی مراقبتی خود را در گرو داشتن اعتقاد به توانمندی خود در ابعاد مدیریت فرآیند مراقبت, توانایی ارتباطی, آلترویسم و زبردستی می دانند. این نتایج می تواند, توسط مدیران و مربیان پرستاری, بخصوص در حیطه مراقبت کودکان استفاده و به رشد درک خودکارآمدی پرستاران بخصوص در حیطه مراقبت از کودکان کمک کند. کلید واژه ها: خودکارآمدی, مراقبت, پرستاران کودکان, مطالعه کیفی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، مسعود، علوی، اعظم، ضرغام بروجنی، علی، و یوسفی، علیرضا. (1398). تبیین درک خودکارآمدی مراقبتی از دیدگاه پرستاران کودکان: مطالعه کیفی. پرستاری کودکان، 5(3 )، 26-36. SID. https://sid.ir/paper/414847/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی مسعود، علوی اعظم، ضرغام بروجنی علی، یوسفی علیرضا. تبیین درک خودکارآمدی مراقبتی از دیدگاه پرستاران کودکان: مطالعه کیفی. پرستاری کودکان[Internet]. 1398؛5(3 ):26-36. Available from: https://sid.ir/paper/414847/fa

    IEEE: کپی

    مسعود بهرامی، اعظم علوی، علی ضرغام بروجنی، و علیرضا یوسفی، “تبیین درک خودکارآمدی مراقبتی از دیدگاه پرستاران کودکان: مطالعه کیفی،” پرستاری کودکان، vol. 5، no. 3 ، pp. 26–36، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button