مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های مرتبط با ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان فرهیختگان تهران بر اساس الگوی بازاریابی آمیخته

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقدمه: افزایش فشار بر روی سرمایه های موجود در بخش مراقبت های بهداشتی به خصوص بیمارستان ها, نیاز به تحلیل استراتژی های مختلف را در شرایط اقتصادی تقویت می کند. یکی از راه حل ها برای استفاده بهینه از منابع مالی و امکانات بالقوه در بیمارستان ها و مراکز مراقبت بهداشتی, استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی است. هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین مولفه های مرتبط با ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان بر اساس الگوی بازاریابی آمیخته بود. روش بررسی: این مطالعه در سال 1399 در بیمارستان فرهیختگان تهران انجام شد. 243 نمونه به روش غیر تصادفی از بخش های بستری, سرپایی و پاراکلینیکی انتخاب شدند. داده ها به وسیله پرسش نامه محقق ساخته دو بخشی (متغیرهای جمعیت شناختی و ابعاد هفت گانه آمیخته بازاریابی) دارای روایی و پایایی مناسب, جمع آوری گردید. آزمون های t و Friedman به منظور رتبه بندی ابعاد و مولفه ها و آزمون ANOVA جهت مقایسه نظرات طبقات مختلف جامعه, مورد استفاده قرار گرفت. یافته ها: تمام ابعاد هفت گانه بازاریابی آمیخته, تاثیر معنی دار و متفاوتی بر ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان فرهیختگان داشت و بعد نیروی انسانی با میانگین رتبه ای 20/5 و بعد ترویج با میانگین رتبه ای 37/2, به ترتیب مهم ترین و کم اهمیت ترین ابعاد بازاریابی آمیخته بودند. در میان مولفه های بازاریابی آمیخته, تخصص کافی, درامد خانواده, خوش نام بودن بیمارستان, نحوه برخورد پزشک, سرعت انجام خدمات, توصیه پزشک و میزان تنوع, جدید بودن و پیشرفته بودن وسایل و تجهیزات, مرتبط ترین مولفه هر بعد بازاریابی آمیخته شناسایی گردید. نتیجه گیری: با توجه به تغییر نیاز مخاطبان سلامت, مدیران بیمارستان می توانند نیازهای بیماران را مطابق با اصول بازاریابی آمیخته شناسایی نمایند. با توجه به اهمیت نیروی انسانی در یافته های تحقیق, مدیران می توانند با فرهنگ سازی و تهیه راهنمای عملی در نحوه برخورد مناسب, توجه بیماران را جلب کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مشتاقی، محمدحسین، حسام، سمیه، و میرزایی، اباسط. (1400). مولفه های مرتبط با ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان فرهیختگان تهران بر اساس الگوی بازاریابی آمیخته. مدیریت اطلاعات سلامت، 18(3 (پیاپی 79) )، 117-123. SID. https://sid.ir/paper/414958/fa

    Vancouver: کپی

    مشتاقی محمدحسین، حسام سمیه، میرزایی اباسط. مولفه های مرتبط با ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان فرهیختگان تهران بر اساس الگوی بازاریابی آمیخته. مدیریت اطلاعات سلامت[Internet]. 1400؛18(3 (پیاپی 79) ):117-123. Available from: https://sid.ir/paper/414958/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین مشتاقی، سمیه حسام، و اباسط میرزایی، “مولفه های مرتبط با ترجیح بیماران در انتخاب بیمارستان فرهیختگان تهران بر اساس الگوی بازاریابی آمیخته،” مدیریت اطلاعات سلامت، vol. 18، no. 3 (پیاپی 79) ، pp. 117–123، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button