مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بحث گروهی بر تعارضات مادر-فرزند بستری در بخش های روانپزشکی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 73

چکیده

 مقدمه: والدین عامل تاثیرگذار بر کیفیت دریافت مراقبت و درمان کودک در بخشهای روانپزشکی هستند و تعارضات مادر-فرزند بر پیش آگهی درمان تاثیرات بسزایی دارد. روش: در یک کارازمایی بالینی شاهد دار تصادفی 64 زوج مادر-فرزند مراجعه کننده به بخشهای روانپزشکی کودک بیمارستان نور اصفهان در سال 1399 مشارکت داشتند. گروه مداخله در هشت جلسه 90 دقیقه ای بحث گروهی تعارضات والد-فرزند شرکت کردند؛ در گروه کنترل مداخله انجام نشد. میزان تعارض والد-فرزند قبل ویکماه بعد از مداخله با مقیاس استاندارد تعارض والد-فرزند اشتراوس اندازه گیری شد. . یافته ها: نمره تعارضات مادران قبل از آموزش در گروه مداخله 9/33± 39 و در گروه کنترل 6/38± 38/15بود که تفاوت معناداری نداشت(0/05< p). یکماه بعد, میانگین این نمرات گروه مداخله 5/58 ± 31/09و گروه کنترل 6/46 ± 40/34بود که تفاوت معنادار داشت (0/001>p). نمره تعارضات فرزندان قبل از آموزش در گروه مداخله 8/59± 46/15و در گروه کنترل 6/18± 46/60بود که تفاوت معناداری نداشت (0/05< p). یکماه بعد, میانگین این نمرات گروه مداخله 8/79± 39/15و گروه کنترل 4/92± 45/34بود که تفاوت معنادار داشت (0/05>p). نتیجه گیری: بحث گروهی بر تعارضات مادر-فرزند بستری در بخش های روانپزشکی کودک موثر بود. بنابراین این شیوه و محتوای آموزشها می تواند در کنترل تعارضات موثر باشد و پیشنهاد میشود در برنامه آموزشی بیماران مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عطائی، زهرا، صادقی، نرگس، و مقیمیان، مریم. (1400). تاثیر بحث گروهی بر تعارضات مادر-فرزند بستری در بخش های روانپزشکی کودکان. پرستاری کودکان، 7(4 )، 65-73. SID. https://sid.ir/paper/415021/fa

    Vancouver: کپی

    عطائی زهرا، صادقی نرگس، مقیمیان مریم. تاثیر بحث گروهی بر تعارضات مادر-فرزند بستری در بخش های روانپزشکی کودکان. پرستاری کودکان[Internet]. 1400؛7(4 ):65-73. Available from: https://sid.ir/paper/415021/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عطائی، نرگس صادقی، و مریم مقیمیان، “تاثیر بحث گروهی بر تعارضات مادر-فرزند بستری در بخش های روانپزشکی کودکان،” پرستاری کودکان، vol. 7، no. 4 ، pp. 65–73، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415021/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button