مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

170
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و دسته بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب از دیدگاه کاربران وب سایت بیمارستان های ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 227

چکیده

 زمینه و هدف: وب سایت های بیمارستانی, سیستمی مناسب برای تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباط بین بیمار, بیمارستان و کادر درمانی محسوب می شود. هدف این پژوهش, شناسایی و دسته بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب در وب سایت بیمارستان های ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو بود. روش بررسی: پژوهش از نظر هدف, کاربردی و روش آن, پیمایشی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کاربران وب سایت بیمارستانی است که 120 نفر از بین آنها بهصورت تصادفی انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ای بر اساس مدل کانو بوده است. روایی پرسش نامه از دید استادان علم اطلاعات و فناوری اطلاعات سلامت, تایید گردید. برای تحلیل داده ها از جدول ارزیابی مدل کانو, نرم افزار اکسل, آمار توصیفی و برای تعیین پایایی از آزمون آلفای کرونباخ(0/82=a) استفاده شد. یافته ها: ابتدا با استفاده از مرور متون و بررسی وبسایت های برتر به شناسایی و دستهبندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب در وب سایت بیمارستان ها پرداخته شد. سپس تعداد 67 خدمت شناسایی شده, در معیار اجباری(29 خدمت), معیار تک بعدی(15 خدمت), معیار جذاب(14 خدمت) و معیار بی تفاوت(9 خدمت) دسته بندی شد. بیشترین خدمات شامل خدمات اجباری, جذاب, تک بعدی و بی تفاوت در مولفه های محتوایی بودند. نتیجه گیری: بیشتر خدمات شناساییشده در این پژوهش در وب سایت بیمارستان های مطرح جهان قرار داشتند که انتظار می رود طراحان و متخصصان حوزهی فناوری اطلاعات سلامت و مدیران بیمارستان ها در ایران در طراحی سایت بیمارستان از آن استفاده کنند. هر چند در بعضی موارد نظرات متخصصان و طراحان سایت نظراتی کاربردی بود, اما بهدلیل ناآشنایی کاربران از موضوعات تخصصی طراحی وبسایت مورد توجه تعداد معدودی از کاربران قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده، زهرا، سعیدنیا، حمیدرضا، و قربی، علی. (1399). شناسایی و دسته بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب از دیدگاه کاربران وب سایت بیمارستان های ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو. پیاورد سلامت، 14(3 )، 215-227. SID. https://sid.ir/paper/415099/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده زهرا، سعیدنیا حمیدرضا، قربی علی. شناسایی و دسته بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب از دیدگاه کاربران وب سایت بیمارستان های ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو. پیاورد سلامت[Internet]. 1399؛14(3 ):215-227. Available from: https://sid.ir/paper/415099/fa

    IEEE: کپی

    زهرا محمدزاده، حمیدرضا سعیدنیا، و علی قربی، “شناسایی و دسته بندی خدمات مبتنی بر وب مطلوب از دیدگاه کاربران وب سایت بیمارستان های ایران بر اساس مدل سنجش رضایت مشتری کانو،” پیاورد سلامت، vol. 14، no. 3 ، pp. 215–227، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415099/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button