مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یک مطالعه مداخله ای برای بررسی مقایسه ای تاثیرآموزش به روش سخنرانی و استفاده از بسته آموزشی بر دانش و عملکرد مراقبین سلامت

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 7

چکیده

 زمینه و هدف: مراقبین سلامت گروهی از ارایه دهندگان اولیه خدمات بهداشتی درمانی محسوب می شوند و افزایش توان علمی و عملی آنان یکی از اهداف استراتژیک در نظام سالمت می باشد. ارایه آموزش اثربخش و مطلوب جهت یادگیری, از راهکارهای اساسی بهبود کیفیت خدمات بوده و این امر با انتخاب شیوه مناسب آموزشی امکان پذیر خواهد بود لذا هدف این مطالعه تعیین تاثیر آموزش اصول مراقبت مادران باردار بردانش و عملکرد مراقبین سالمت به روش های حضوری و غیرحضوری بود. روش: این مطالعه از نوع مداخله ای و نیمه تجربی بوده و در سال 97-1396 انجام شده است. 64 نفر از مراقبین سالمت شاغل درمرکز بهداشت مشهد به دو گروه 32 نفری تقسیم شدند. برای آموزش غیرحضوری مطالب بسته آموزشی آماده گردید و برای گروه آموزش حضوری به روش سخنرانی تدریس شد. میزان دانش با کمک پرسشنامه آزمون کتبی و نحوه عملکرد با چک لیست مهارتی کنترل گردید. یافته ها: با مقایسه نمرات قبل و بعد از مداخله آموزشی, تفاوت میانگین نمرات درگروه حضوری 334/0± 50/4 و در گروه غیرحضوری 328/0± 77/3 بود. این تفاوت مقادیر در هر یک ازگروه ها معنادار بود. اختلاف میانگین نمرات پس آزمون برای دوگروه به میزان 463/0± 70/0 بود. تفاوت میانگین نمرات عملکردی با دو نوع آموزش 246/17± 0/0 تعیین شد و تفاوت معناداری نیز برای گروه ها مشخص نشد. نتیجه گیری: در این پژوهش, افزایش سطح اطلاعات مراقبین سالمت قابل قبول بود و هر دو روش تاثیر یکسان و مشابه ی در حیطه شناختی و عملکردی داشت. بنابراین روش استفاده از بسته آموزشی می تواند جایگزین مناسبی برای روش سخنرانی شود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی القار، نیره، عمادزاده، علی، و کریمی مونقی، حسین. (1399). یک مطالعه مداخله ای برای بررسی مقایسه ای تاثیرآموزش به روش سخنرانی و استفاده از بسته آموزشی بر دانش و عملکرد مراقبین سلامت. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 10(1 )، 3-7. SID. https://sid.ir/paper/415129/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی القار نیره، عمادزاده علی، کریمی مونقی حسین. یک مطالعه مداخله ای برای بررسی مقایسه ای تاثیرآموزش به روش سخنرانی و استفاده از بسته آموزشی بر دانش و عملکرد مراقبین سلامت. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1399؛10(1 ):3-7. Available from: https://sid.ir/paper/415129/fa

    IEEE: کپی

    نیره خسروی القار، علی عمادزاده، و حسین کریمی مونقی، “یک مطالعه مداخله ای برای بررسی مقایسه ای تاثیرآموزش به روش سخنرانی و استفاده از بسته آموزشی بر دانش و عملکرد مراقبین سلامت،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 3–7، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button