Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 61

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر هدف؛ کاربردی و از لحاظ اجرایی توصیفی-پیمایشی و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران و روش نمونه گیری از نوع خوشه ای چند مرحله ای بود. متغیر سبک های دلبستگی طبق تعاریف و نظریات علمی در سه بعد ایمنی, اجتنابی و دوسوگرا در نظر گرفته شد که از طریق پرسشنامه استاندارد کولینز و رید) مورد ارزیابی قرار گرفت. به منظور سنجش مهارت های ارتباطی در پژوهش حاضر, از پرسشنامه استاندارد کویین دام) و بر اساس پژوهش چاری و فداکار, در پنج بعد؛ توانایی دریافت و ارسال پیام, کنترل عاطفی, گوش دادن, بینش نسبت به فرایند ارتباط و ارتباط توام با قاطعیت, استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که بین سبک دلبستگی ایمن با مهارت ارتباطی (بعد توانایی دریافت وارسال پیام), کنترل عاطفی و مهارت گوش دادن از مهارت های ارتباطی رابطه منفی و معنی دار مشاهده می شود. بین سبک دلبستگی اجتنابی با مهارت های ارتباطی و خرده مقیاس های آن رابطه قوی منفی و معنی دار وجود دارد. ..

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رفعتی، امیر، تاجیک اسماعیلی، سمیه، و تربتی، سروناز. (1400). نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 49-61. SID. https://sid.ir/paper/415310/fa

    Vancouver: کپی

    رفعتی امیر، تاجیک اسماعیلی سمیه، تربتی سروناز. نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):49-61. Available from: https://sid.ir/paper/415310/fa

    IEEE: کپی

    امیر رفعتی، سمیه تاجیک اسماعیلی، و سروناز تربتی، “نقش سبک های دلبستگی در مهارت های ارتباطی و ارزیابی نمرات تحصیلی دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 49–61، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا