مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی در درس بیماری های زنان: خود ارزیابی

صفحات

 صفحه شروع 551 | صفحه پایان 558

چکیده

دانشجویان مامایی فارغ التحصیل که به عنوان ماما وظیفه ارایه خدمات در عرصه سلامت و درمان را عهده دار خواهند بود بایستی از مهارت های پایه بالینی برخوردار باشند. خود ارزیابی در اکتساب مهارت های خاص و عمومی مورد نیاز حرفه های پزشکی جهت تبحر بالینی نقش حیاتی دارد. با توجه به اهمیت کسب مهارتهای بالینی و ارتباطی دانشجویان مامایی در طی دوره آموزش دانشگاهی این پژوهش به منظور بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان در حال فارغ التحصیلی مامایی متناسب با تحقق اهداف آموزشی برای تربیت مامای کارآمد از طریق انجام خودارزیابی در درس بیماریهای زنان انجام شد. در این مطالعه توصیفی, پرسشنامه محقق ساخته شامل چهاربخش اطلاعات جمعیت شناختی, مهارتهای بالینی, قضاوت بالینی, و ویژگی های حرفه ای با طیف لیکرت استفاده شد. پرسشنامه مذکور توسط 51 دانشجوی ترم آخر رشته مامایی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تکمیل شد. تحلیل داده ها با ویرایش نوزدهم نرم افزار SPSS انجام شد. یافته ها نشان داد که ا/65 درصددانشجویان کارشناسی پیوسته صلاحیت بالینی خود در درس بیماری های زنان را مطلوب, 6/31درصد متوسط و 3/3 درصد نامطلوب گزارش نمودند, این میزان برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته به ترتیب 2/69 درصد, 1/24 درصد و 7/6 درصد بود. در مجموع اگر چه اغلب دانشجویان (نزدیک به 70درصد) صلاحیت بالینی خود را مطلوب ارزیابی نمودند, اما همچنان نیازمند تلاش برای دستیابی به سطح ایده آل صلاحیت بالینی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باران گر، حمیده، افشاری، پوراندخت، و رخ افروز، داریوش. (1400). بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی در درس بیماری های زنان: خود ارزیابی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 551-558. SID. https://sid.ir/paper/415317/fa

    Vancouver: کپی

    باران گر حمیده، افشاری پوراندخت، رخ افروز داریوش. بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی در درس بیماری های زنان: خود ارزیابی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):551-558. Available from: https://sid.ir/paper/415317/fa

    IEEE: کپی

    حمیده باران گر، پوراندخت افشاری، و داریوش رخ افروز، “بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان مامایی در درس بیماری های زنان: خود ارزیابی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 551–558، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button