مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سرزندگی تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی و خستگی هیجانی با نقش واسطه ای خود کارآمدی هیجانی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 283

چکیده

 پژوهش حاضرباهدف رابطه سر زندگی تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی و خستگی هیجانی با نقش واسطه ای خودکار آمدی هیجانی دانشجویان انجام شد. روش تحیق پژوهش, جزء پژوهش های کاربردی و از نظر اجراء بر اساس مدل ارتباطی و طبق معادلات ساختاری جزء تحقیقات توصیفی-همبستگی بود. جامعهآماریتحقیقشاملکلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر مریوان در سال تحصیلی97-1396 بودند که 350 نفر بر اساس جدول مورگان تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. برایگردآوریدادههاازپرسشنامهیاستانداردشدهسرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391), معنای تحصیلی پکران (2005), خستگی هیجانی شاوفلی و واندریندنگ (1994) و خودکار آمدی هیجانی خدایاری فرد و همکاران (1390) استفادهشد. فرضیه هابااستفاده نرم افزار lisrel و spss به کمک معادلات ساختاری مسیر آزمونشدند. بین معنای تحصیلی و خستگی هیجانی و سرزندگی تحصیلی با نقش واسطه ای خودکارآمدی هیجانی رابطه معناداری وجود دارد. (P=0/001). با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که سرزندگی تحصیلی, معنای زندگی و خستگی هیجانی عوامل موثر بر خودکارآمدی هیجانی در دانشجویان می باشند. پژوهش حاضر دارای محدودیت هایی بود از جمله اینکه فقط تعداد محدودی از متغیرها در نظر گرفته شده است و همچنین از ابزارهای خودگزارش دهی استفاده شده است, در نهایت پیشنهاد می گردد که در مطالعات آینده متغیرهای میانجی دیگری نیز بررسی شده و از ابزارهای دیگری نیز برای بررسی بیشتر استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خالدی، بهزاد، اکبری، مریم، جدیدی، هوشنگ، و کریمی، کیومرث. (1399). رابطه سرزندگی تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی و خستگی هیجانی با نقش واسطه ای خود کارآمدی هیجانی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(3 )، 271-283. SID. https://sid.ir/paper/415318/fa

    Vancouver: کپی

    خالدی بهزاد، اکبری مریم، جدیدی هوشنگ، کریمی کیومرث. رابطه سرزندگی تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی و خستگی هیجانی با نقش واسطه ای خود کارآمدی هیجانی دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(3 ):271-283. Available from: https://sid.ir/paper/415318/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد خالدی، مریم اکبری، هوشنگ جدیدی، و کیومرث کریمی، “رابطه سرزندگی تحصیلی بر اساس معنای تحصیلی و خستگی هیجانی با نقش واسطه ای خود کارآمدی هیجانی دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 3 ، pp. 271–283، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button