مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش هوش موفق بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: مهارت حل مساله یکی از لازمه های زندگی تحصیلی, شغلی و اجتماعی افراد است. از طرفی سن پیش دبستانی مهم ترین دوره برای آموزش و یادگیری و کسب مهارت های لازم از جمله مهارت حل مساله است. بر همین اساس هدف از پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش هوش موفق بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی بود. روش: جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کودکان پیش دبستانی شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 بود که از بین آنها تعداد 30 کودک به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه مداخله (15 کودک) و شاهد (15 کودک) گمارش شدند. گروه مداخله, آموزش هوش موفق را طی 21 جلسه 45 دقیقه ای بصورت 3 بار در هفته به مدت 2 ماه دریافت کردند, اما گروه شاهد در معرض هیچ مداخله ای قرار نگرفتند. ابزار پژوهش آزمون حل مساله برج لندن (1982) بود. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که آموزش هوش موفق توانسته بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی تاثیر معنادار داشته باشد (0/001>P) و عملکرد حل مساله کودکان را بهبود بخشد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش حاضر, پیشنهاد می شود که از روش آموزش هوش موفق در جهت افزایش مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی، رضوان، بهرامی پور، منصوره، و عابدی، احمد. (1399). اثربخشی آموزش هوش موفق بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی. پرستاری کودکان، 6(3 )، 45-52. SID. https://sid.ir/paper/415410/fa

    Vancouver: کپی

    خانی رضوان، بهرامی پور منصوره، عابدی احمد. اثربخشی آموزش هوش موفق بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی. پرستاری کودکان[Internet]. 1399؛6(3 ):45-52. Available from: https://sid.ir/paper/415410/fa

    IEEE: کپی

    رضوان خانی، منصوره بهرامی پور، و احمد عابدی، “اثربخشی آموزش هوش موفق بر مهارت حل مساله کودکان پیش دبستانی،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 3 ، pp. 45–52، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415410/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button