مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی، کارورزی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد کاربرد بالینی درس فیزیولوژی

صفحات

 صفحه شروع 330 | صفحه پایان 338

چکیده

 علیرغم اهمیت علوم پایه به عنوان زیربنای آموزش پزشکی, اغلب دانشجویان نسبت به کاربردی بودن مباحث آن در مراحل بالینی نگرش منفی دارند. مطالعه حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد کاربرد بالینی درس فیزیولوژی به عنوان یکی از دروس اصلی مقطع علوم پایه طراحی و اجرا گردید. ابزار تحقیق شامل یک پرسشنامه در قالب 16 سوال بود و 273 نفر دانشجوی پزشکی شامل 117 نفر کارآموز, 53 نفر کارورز و 103 نفر دستیار شرکت نمودند. داده های این مطالعه از سال 1394 لغایت 1397 جمع آوری شد. بر اساس دیدگاه درصد1/71 شرکت کنندگان در پژوهش حاضر, دروس آموزش داده شده در مقطع علوم پایه در مقاطع بالینی کاربرد دارند و هم چنین درصد2/58 در دوره علوم پایه از اهمیت بالینی فیزیولوژی بی اطلاع بودند. از نظر درصد8/78 دانشجویان بیان نکات کلینیکی در دوره علوم پایه می تواند به میزان زیادی روی علاقه به فیزیولوژی و فراخوانی اطلاعات در سال های بالینی تاثیرگذار باشد. کاربرد فیزیولوژی در مقطع فعلی از دیدگاه درصد7/40 دانشجویان متوسط و از دیدگاه 48درصد آن ها زیاد و خیلی زیاد بود. فیزیولوژی از دیدگاه دانشجویان پزشکی کاربرد بالینی زیادی دارد. دانشجویان مقاطع دستیاری که مدت زمان بیشتری در مقطع بالینی فعالیت داشته اند بیش از مقاطع کارورزی و کارآموزی بر کاربرد بالینی فیزیولوژی تاکید داشتند. بنابراین هرچه میزان فعالیت دانشجویان پزشکی در عرصه بالینی افزایش می یابد, بر آگاهی از میزان کاربردی بودن فیزیولوژی در بالین می افزاید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زعیم زاده، نرجس، طاهرپور، ساناز، احمدی انگالی، کامبیز، و مرد، سیدعلی. (1400). بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی, کارورزی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد کاربرد بالینی درس فیزیولوژی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 330-338. SID. https://sid.ir/paper/415797/fa

    Vancouver: کپی

    زعیم زاده نرجس، طاهرپور ساناز، احمدی انگالی کامبیز، مرد سیدعلی. بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی, کارورزی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد کاربرد بالینی درس فیزیولوژی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):330-338. Available from: https://sid.ir/paper/415797/fa

    IEEE: کپی

    نرجس زعیم زاده، ساناز طاهرپور، کامبیز احمدی انگالی، و سیدعلی مرد، “بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی مقاطع کارآموزی, کارورزی و دستیاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مورد کاربرد بالینی درس فیزیولوژی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 330–338، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button