مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی علی-ساختاری آموزش کارآفرینی با تکید بر نظرات نخبگان علمی-دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 679 | صفحه پایان 689

چکیده

 هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی علی-ساختاری آموزش کارآفرینی با تکید بر نظرات نخبگان علمی-دانشگاهی بود. با بررسی مدلها و نظریات مربوط به عوامل موثر در ایجاد کارآفرینی و مصاحبه اکتشافی با صاحبنظران, ابعاد و شاخص های اولیه را شناسایی و الگوی اولیه تدوین, سپس پانل دلفی متشکل از 20 نفر از خبرگان تشکیل شد. پرسشنامه ها توزیع و نظرات تجزیه و تحلیل گردید. نتیجه نشان داد آموزش کارآفرینی برای فعالیت های آموزشی خرد و متوسط متشکل از ابعاد مهارت های: آی تی, فنی, کارآفرینی و مدیریتی است. این ابعاد از 47 شاخص تشکیل شده است. پایایی پرسشنامه با استفاده از نرم افزاراس پی اس اس وآلفای کرونباخ 89/0 بدست آمد. برای تعیین اولویت ابعاد و شاخص های تشکیل دهنده از تکنیک مقایسات زوجی در نرم افزار اکس پرس چویس استفاده شد. نتیجه نشان داد مهارت های کارآفرینی مهمترین نقش را در ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط ایفا می نمایند. برای تعیین اثربخشی مدل, نمونه 384 تایی از دانش آموختگان انتخاب و پرسشنامه نهایی ارایه, در این حالت اختلاف نمرات قبل و بعدآموزش بعنوان متغیر وابسته در نظرگرفته شد. با استفاده از نرم افزاراس پی اس اس و تحلیل رگرسیون چندگانه, رابطه مثبت بین آموزش کارآفرینی با مهارت های فوق تایید شد. نتایج مدل سازی با نرم افزار آموس نیز معنادار بودن رابطه مثبت بین مهارت ها و آموزش کارآفرینی را نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی کلاته ملا محمد قلی، علی، آزما، فریدون، سعیدی، پرویز، و تجری، طیبه. (1400). طراحی الگوی علی-ساختاری آموزش کارآفرینی با تکید بر نظرات نخبگان علمی-دانشگاهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(2 )، 679-689. SID. https://sid.ir/paper/415800/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی کلاته ملا محمد قلی علی، آزما فریدون، سعیدی پرویز، تجری طیبه. طراحی الگوی علی-ساختاری آموزش کارآفرینی با تکید بر نظرات نخبگان علمی-دانشگاهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(2 ):679-689. Available from: https://sid.ir/paper/415800/fa

    IEEE: کپی

    علی شعبانی کلاته ملا محمد قلی، فریدون آزما، پرویز سعیدی، و طیبه تجری، “طراحی الگوی علی-ساختاری آموزش کارآفرینی با تکید بر نظرات نخبگان علمی-دانشگاهی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 2 ، pp. 679–689، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button