مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

449
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنگری برنامه آموزشی دوره علوم پایه مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: ادغام به عنوان یک استراتژی مهم در آموزش پزشکی پذیرفته شده است. پیامد نهایی این فرآیند منوط به نحوه سازماندهی موضوعات مختلف در کنار یکدیگر میباشد. تلفیق موضوعات درسی (حوزه های محتوایی) که اغلب به صورت مجزا از یکدیگر در برنامه های آموزشی گنجانده میشود با هدف ارتباط دادن و در هم آمیختن محتوای برنامه درسی به منظور انسجام تجارب یادگیری فراگیران از جمله رسالتهای بازنگری آموزش پزشکی محسوب میگردد. روش: این پژوهش کاربردی و از نوع مطالعات مقطعی (Sectional-Cross) است. جامعه آماری آن شامل 602 دانشجوی مرحله علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد میباشد. با عنایت به نمونه گیری به روش سرشماری, دانشجویان ورودی نیمسال دوم سال تحصیلی 1396 شامل 150 نفر که در برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس شرکت داشته اند و دانشجویان ورودی نیمسال دوم سال تحصیلی 1395 شامل 130 نفر که در برنامه آموزشی متداول و به شیوه ترمی حضور داشته اند از نظر پیامدهای یادگیری و تعداد دانشجویان آسیبپذیر مورد مقایسه قرار گرفتند. فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمونهای t مستقل و کای دو با استفاده از SPSS بررسی شد. یافته ها: یافته ها حاکی از آن بود که با 95 درصد اطمینان یادگیری دانشجویانی که در برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس شرکت داشتند بیشتر از دانشجویانی است که در برنامه آموزشی متداول به صورت ترمی حضور داشته اند. میانگین پیامدهای یادگیری به ترتیب برای گروه برنامه آموزشی متداول به شیوه ترمی و برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس و 14/10± 2/62, تشریح علوم موضوع برای 16/76± 2/80 و 14/30± 3/28 از است عبارت موضوع برای 15/44± 2/85 و 14/35± 3/13 و فیزیولوژی موضوع برای 15/13± 2/93 بیوشیمی که طی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به دست آمده است.؛ با این حال, تفاوت معناداری در تعداد دانشجویان آسیب پذیر در دو گروه مورد مطالعه مشاهده نشد. نتیجه گیری: بازنگری مرحله علوم پایه برنامه آموزشی مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی و استفاده از برنامه آموزشی در قالب کورس در آموزش پزشکی میتواند موجب ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشجویان گردد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیداسحاق، و مستور، هانیه. (1399). بازنگری برنامه آموزشی دوره علوم پایه مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 10(4 )، 25-31. SID. https://sid.ir/paper/416112/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیداسحاق، مستور هانیه. بازنگری برنامه آموزشی دوره علوم پایه مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1399؛10(4 ):25-31. Available from: https://sid.ir/paper/416112/fa

    IEEE: کپی

    سیداسحاق هاشمی، و هانیه مستور، “بازنگری برنامه آموزشی دوره علوم پایه مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 10، no. 4 ، pp. 25–31، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416112/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button