Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    3-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    385
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: سبک یادگیری یک روش منحصر به فرد جهت کسب دانش و مهارت است که از راه مطالعه و تجربه بدست می آید. سبک یادگیری یکی از عوامل بسیار موثر در یادگیری است و یادگیری مهمترین هدف سیستم آموزشی است. لذا هدف از این تحقیق بررسی سبک یادگیری دانشجویان دندانپزشکی عمومی زاهدان در سال 1399-1398 بود. روش: پژوهش حاضر، مطالعه مقطعی تحلیلی – توصیفی بود. جامعه مورد مطالعه کلیه دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودند که به روش سرشماری وارد طرح شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه وارک بود و برای تجزیه و تحلیل آماری نتایج از نرم افزار spss23 و تست های square chi و ANOVA استفاده شد. 05. 0متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 385

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    8-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: مدل سروکوال یک مدل برای ارزیابی کیفیت و مقایسه بین ادراکات و انتظارات گیرندگان خدمت و شناسایی شکاف ایجاد شده است. شناسایی شکاف ممکن است بینش ارزشمندی برای بهبود خدمات ایجاد کند. دانشجویان گیرندگان اصلی خدمت در سازمانهای آموزشی هستند. بنابراین این مطالعه با هدف ارزیابی خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با استفاده از مدل سروکوال انجام شده است. روش: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است که در سال 1397 انجام شده است. شرکت کنندگان در مطالعه 85 دانشجوی مقاطع مختلف رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی بودند. از پرسشنامه سروکوال شامل ابعاد همدلی، ملموسات، قابلیت اطمینان، پاسخگویی و تضمین برای جمع آوری داده استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون های تی تست، آنوا و همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: میانگین ادراکات و انتظارات کلی به ترتیب 8/0 ± 02/3 و 73/0± 78/3 بود. در کلیه ابعاد خدمات آموزشی شکاف منفی وجود داشت (76 / 0 =-میانگین). بیشترین شکاف منفی در بعد اطمینان (05/1=-میانگین) وجود داشت و ابعاد پاسخگویی، همدلی، قابلیت اطمینان و ملموسات در رده های بعدی قرار داشتند. بین انتظارات دانشجویان و سطح تحصیالت همبستگی معنی داری مشاهده شد 05/0˂ p). نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه، انتظارات دانشجویان براساس نتایج باالتر از ادراک آنها و بنابراین کیفیت خدمت بر اساس مدل سروکوال نامناسب بود. در نتیجه ضروریست برای بهبود کیفیت در تمامی ابعاد به ویژه بعد تضمین برنامه ریزی شود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    15-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    283
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: تعیین جایگاه سر جنین یک عامل مهم در تعیین پیشرفت زایمان است. این مطالعه توافق و ارتباط بین اساتید و رزیدنت های زنان و زایمان در تعیین ایستگاه سر جنین بر اساس معاینه واژینال هنگام زایمان را بررسی می کند. روش: در این مطالعه مقطعی، زنان باردار با حاملگی ترم و تظاهرات سفالیک که در مرحله فعال زایمان قرار دارند، بطور همزمان توسط رزیدنت ها و اساتید زنان و زایمان معاینه واژینال شدند. یافته های معاینه آنها در مورد جایگاه سر جنین، اتساع و نرم شدگی دهانه رحم توسط اساتید و رزیدنت ها ثبت شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و استفاده از آزمون های همبستگی اسپیرمن و ضریب همبستگی Intraclass بین نتایج به دست آمده توسط دو گروه معاینه کننده (رزیدنت ها و اساتید) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که توافق بین اساتید و رزیدنت های زنان و زایمان برای اتساع دهانه رحم، نرم شدگی دهانه رحم و ایستگاه سر جنین به ترتیب 88/0، 9/0 و 67/0(001/0 >P)است. همبستگی بین اساتید و رزیدنت های زنان و زایمان برای تعیین اتساع دهانه رحم، نرم شدگی دهانه رحم و ایستگاه سر جنین به. ترتیب 0/52 و 0/79، 0/77 بود(P >0/001). نتیجه گیری: توافق و همبستگی اساتید و رزیدنت های زنان و زایمان در مورد تعیین جایگاه سر جنین کمتر از حد نسبت به اتساع و نرم شدگی دهانه رحم می باشد. با توجه به اهمیت تعیین دقیق جایگاه سر جنین در مرحله اول زایمان، باید از رویکردی جدید (وسیله جدید اختراع شده برای جایگاه سر جنین) جهت تعیین جایگاه سر جنین استفاده شود.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 283

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    20-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    209
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: این مطالعه با هدف بررسی و مقایسه آگاهی و اطلاعات دانشجویان پزشکی مرحله بالینی و پیش بالینی در خصوص انواع روش های انتقال بیماری ایدز، نکات کمتر توجه شده ی این بیماری و منابع اطلاعاتی که معموال جهت کسب اطلاعات در مورد این بیماری، از آن استفاده می کنند انجام گردید. روش: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی روی 220 دانشجوی پزشکی در مرحله بالینی و پیش بالینی با روش نمونه گیری تصادفی خوشه بندی شده در سال 95-1394 و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. ابزار مورد استفاده در این مطالعه، از پرسشنامه سازمان جهانی بهداشت که جهت ارزیابی دانش، آگاهی و عملکرد ایدز ایجاد شده است، استخراج گردید. یافته ها: میانگین سنی شرکت کنندگان 97/2+31/22 سال بود. اکثریت شرکت کنندگان، 130(7/65)%خانم و 154(4/77 درصد(مجرد بودند. تفاوت آماری معناداری در اطلاعات کلی در مورد بیماری و آگاهی در مورد انواع روش های انتقال ایدز، بین دانشجویان بالینی (11/22± 66/1)و پیش بالینی (08/22± 70/1) وجود نداشت. بیشتر دانشجویان بیان کردند که اصلی ترین منبع اطلاعاتی آنها در مورد بیماری ایدز در درجه اول کتابها (82/32 درصد)، سپس گروه های دوستان (82/32 درصد) و در نهایت تلویزیون (29/29 درصد) می باشد. در مورد اطلاعات مورد نیاز، دانشجویان در درجه اول نیاز به اطلاعات درمانی 9/59 درصد را ذکر کرده بودند سپس اطلاعاتی در خصوص پیشگیری از بیماری (42/42 درصد) و در نهایت اطلاعاتی در رابطه با انواع روش های انتقال بیماری (89/39 درصد) نیاز داشتند. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که دانشجویان پزشکی اطلاعات کلی نسبتا خوبی در مورد بیماری ایدز دارند ولی در مورد روش های انتقال بیماری به میزان قابل توجهی دچار تصور و درک غلط هستند. این مساله با توجه به جایگاه دانشجویان پزشکی نیاز به توجه بیشتر و اصالح کوریکولوم آموزشی آنها در مورد بیماری دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    25-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    448
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: ادغام به عنوان یک استراتژی مهم در آموزش پزشکی پذیرفته شده است. پیامد نهایی این فرآیند منوط به نحوه سازماندهی موضوعات مختلف در کنار یکدیگر میباشد. تلفیق موضوعات درسی (حوزه های محتوایی) که اغلب به صورت مجزا از یکدیگر در برنامه های آموزشی گنجانده میشود با هدف ارتباط دادن و در هم آمیختن محتوای برنامه درسی به منظور انسجام تجارب یادگیری فراگیران از جمله رسالتهای بازنگری آموزش پزشکی محسوب میگردد. روش: این پژوهش کاربردی و از نوع مطالعات مقطعی (Sectional-Cross) است. جامعه آماری آن شامل 602 دانشجوی مرحله علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد میباشد. با عنایت به نمونه گیری به روش سرشماری، دانشجویان ورودی نیمسال دوم سال تحصیلی 1396 شامل 150 نفر که در برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس شرکت داشته اند و دانشجویان ورودی نیمسال دوم سال تحصیلی 1395 شامل 130 نفر که در برنامه آموزشی متداول و به شیوه ترمی حضور داشته اند از نظر پیامدهای یادگیری و تعداد دانشجویان آسیبپذیر مورد مقایسه قرار گرفتند. فرضیه های پژوهش با استفاده از آزمونهای t مستقل و کای دو با استفاده از SPSS بررسی شد. یافته ها: یافته ها حاکی از آن بود که با 95 درصد اطمینان یادگیری دانشجویانی که در برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس شرکت داشتند بیشتر از دانشجویانی است که در برنامه آموزشی متداول به صورت ترمی حضور داشته اند. میانگین پیامدهای یادگیری به ترتیب برای گروه برنامه آموزشی متداول به شیوه ترمی و برنامه آموزشی ریفورم شده در قالب کورس و 14/10± 2/62، تشریح علوم موضوع برای 16/76± 2/80 و 14/30± 3/28 از است عبارت موضوع برای 15/44± 2/85 و 14/35± 3/13 و فیزیولوژی موضوع برای 15/13± 2/93 بیوشیمی که طی تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده به دست آمده است.؛ با این حال، تفاوت معناداری در تعداد دانشجویان آسیب پذیر در دو گروه مورد مطالعه مشاهده نشد. نتیجه گیری: بازنگری مرحله علوم پایه برنامه آموزشی مقطع دکترای حرفه ای پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی و استفاده از برنامه آموزشی در قالب کورس در آموزش پزشکی میتواند موجب ارتقای پیشرفت تحصیلی دانشجویان گردد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    32-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    210
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: طراحی مدلی مبتنی بر ماندگاری سرمایه انسانی با رویکرد حمایت سازمانی، یکی از مسایل راهبردی کارکنان دانشگاه است. لذا هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر و طراحی مدل جهت ماندگاری سرمایه انسانی با رویکرد حمایت سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. روش: پژوهش حاضر از بعد هدف، در دسته تحقیقات توسعه ای – کاربردی قرار دارد و به روش دلفی در سال 1398 – 1397 انجام شد. تعداد 32 نفر صاحب نظر، شامل متخصصان و اعضای هییت علمی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد با روش نمونه گیری هدفمندانتخاب شدند. در ابتدا ابعاد و مولفه های مرتبط با ماندگاری سرمایه انسانی و حمایت سازمانی از طریق مرور گسترده پایگاه های اطالعاتی و پیشینه تحقیق، استخراج گردید. سپس با تشکیل چند جلسه در سه دور، ابعاد و مولفه ها بر اساس اتفاق نظر تدوین شد. یافته ها: مدل مناسب برای ماندگاری سرمایه انسانی با رویکرد حمایت سازمانی، با 8 بعد و 53 مولفه نهایی شد. این عوامل شامل فردی، سازمانی، انگیزشی-شغلی، محیطی، فعالیت های سازمانی، ویژگی های شغلی، عدالت سازمانی و تنش های شغلی هستند. آمار حاصل از ضریب توافق برای عوامل شناسایی شده، برای مرحله دوم تکنیک دلفی 78/0 و مرحله سوم دلفی 86/0 بدست آمد که حاکی از اتفاق قوی و قابل قبول اعضای پانل در رابطه با عوامل مدل مفهومی تحقیق می باشد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های حاصل از اجرای سه مرحله تکنیک دلفی، عوامل موثر شناسایی شده برای ماندگاری سرمایه انسانی با رویکرد حمایت سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عوامل هشت گانه مذکور می باشد که با تبیین وضعیت موجود آنها می توان گام موثری در این دانشگاه عظیم کشور برداشت و از نتایج آن برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز بهره مند شد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 210

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    42-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    246
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: همه گیری کووید 19یک بحران بزرگ بهداشتی است که منجر به تعطیلی در بسیاری از کشورها می شود. بسیاری از کشورها مدارس، کالج ها و دانشگاه هایشان را در سراسر جهان تعطیل کرده اند. رایانه ها و تلفن های هوشمند فضای یادگیری و آموزش را به طرز چشمگیری تغییر داده است. آموزش از راه دور روش یادگیری است که در آن معلم و دانش آموزان در یک مکان فیزیکی حضور ندارند. روش: مطالعه حاضر برای مقایسه دیدگاه های روش آموزش از راه دور با آموزش سنتی در دانشجویان پزشکی سال سوم MBBS هند انجام شد. اطالعات با استفاده از پرسشنامه 270 دانشجوی دانشگاه پزشکی که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، از طریق پرسشنامه از پیش ساخته و معتبر جمع آوری شد. داده ها با آمار توصیفی پایه تجزیه و تحلیل شده و بصورت درصد ارایه شده است. یافته ها: در مطالعه حاضر 62. 89 درصد دانشجویان پزشکی معتقدند که تدریس سنتی در کلاس موثرتر است. فقط 37. 10 ٪ دانشجویان پزشکی احساس کردند که آموزش از راه دور بهتر از کلاسهای سنتی است. بدون شرکت در کلاسها، 44. 34 ٪ دانش آموزان قادر به درک موضوع بودند. با استفاده از آموزش از راه دور و بدون شرکت در کلاسها، فقط 66. 36 ٪ از دانش آموزان قادر به درک موضوع بودند. نتیجه گیری: از این مطالعه نتیجه می گیریم که آموزش کلاس های سنتی بهتر از آموزش از راه دور است. در دوره تعطیلی ناشی از کووید9ا نیاز به ایجاد روش ها و آموزش های جدید برای بهبود روش های آموزش از راه دور داریم.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 246

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    46-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    309
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف این تحقیق سازماندهی مواد آموزشی علوم پایه پزشکی با ادغام دروس آناتومی و فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. روش: این پژوهش توصیفی-مقطعی است که طی آن به بررسی نظر اساتید و دانشجویان مرحله علوم پایه ورودی بهمن 96و مهرماه 97 دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به ارایه دروس آناتومی و فیزیولوژی در قالب ارگان سیستم و ادغام پرداخته شده است. تعداد 241 نفر از دانشجویان به روش نمونه گیری تصادفی ساده که دروس خود را به صورت ادغام گذرانده اند انتخاب گردیده اند. ابزار مورد مطالعه پرسشنامه محقق ساخته می باشد که برای روایی از روایی صوری استفاده گردیده است. یافته ها: میانگین نتایج نظرسنجی اساتید از تدریس به صورت ادغام یافته ها حاکی از آن است که طبق آزمون عالمت که مربوط به آمار ناپارامتریک می باشد، میانه 893/2 با انحراف استاندارد 52/0 بدست آمده است که نتایج نظرات اساتید به طور معناداری از نمره میانه باالتر می باشد. همچنین طبق نتایج نظر دانشجویان عدد آماره ی تی 287/5 بدست آمده است و سطح معنی داری کمتر از 05/0 می باشد. نتیجه گیری: در مجموع با توجه به نظرسنجی انجام شده از استادان و دانشجویان علوم پزشکی مشهد می توان گفت که میزان رضایت آنها از ادغام دروس علوم پایه از علوم تشریح و فیزلوژی در سطح باالتر از متوسط قرار دارد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SHEIKH SADAF | Baig Muhammad Akbar

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    51-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    56
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

Dear Editor: Every country has its own unique program for development of emergency medicine (EM) and Pakistan is not an exception. The authors completed 5 years EM residency training in a private tertiary hospital of Pakistan which was the first of its type. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button