مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

382
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمره ی دانشجویان داروسازی کرمان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: کارآموزی داروخانه از مهم ترین واحدهای درسی در دوره آموزشی داروسازی است که بخش عملی آن در داروخانه های آموزشی و بخشی نیز به صورت تیوری تدریس می گردد. با توجه به مشکلاتی از قبیل عدم علاقه دانشجویان به بخش تیوری, در مطالعه حاضر برای آموزش این قسمت, از آموزش مجازی استفاده شد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمره ی دانشجویان داروسازی کرمان در بخشی از درس کارآموزی داروخانه انجام شد. روش ها: این مطالعه نیمه تجربی روی 191 نفر از دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال های 96 و 97 با نمونه گیری به روش در دسترس انجام گرفت. دانشجویان در سال 96 گروه شاهد (106 نفر) بودند و مطالب را به صورت تیوری به روش سخنرانی و با حضور در کلاس و سپس در قالب جلسات عملی در داروخانه آموختند. دانشجویان گروه تجربی در سال 97 (85 نفر), مطالب را به صورت مجازی از طریق سامانه نوید و سپس در جلسات عملی همانند گروه شاهد آموختند. جهت تحلیل داده های گردآوری شده, از آزمون های تی گروه های مستقل و خی دو استفاده شد. نتایج: میانگین نمره گروه تجربی در آزمون پایانی (42/4± 35/14) به طور معناداری بالاتر از میانگین گروه شاهد (18/3± 16/13) بود (038/0p=, 097/2t=). با استفاده از آزمون خی دو, اختلاف معناداری از نظر تعداد مرد و زن بین دو گروه وجود نداشت (78/3X2=, 15/0p=). اکثر دانشجویان(9/85%) گروه تجربی تمایل به استفاده از روش آموزش مجازی در درس کارآموزی داروخانه داشتند. نتیجه گیری: آموزش مجازی می تواند به عنوان یک روش مکمل در کنار آموزش های سنتی در نظر گرفته شود. با توجه به فراهم بودن بستر مناسب در دانشگاه علوم پزشکی مجازی و رضایتمندی دانشجویان, پیشنهاد می شود درس کارآموزی داروخانه به صورت ترکیبی (حضوری+مجازی) ارایه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صبوری، صالحه، و علی مردان زاده، مهدی. (1399). تاثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمره ی دانشجویان داروسازی کرمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 35-42. SID. https://sid.ir/paper/416119/fa

    Vancouver: کپی

    صبوری صالحه، علی مردان زاده مهدی. تاثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمره ی دانشجویان داروسازی کرمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):35-42. Available from: https://sid.ir/paper/416119/fa

    IEEE: کپی

    صالحه صبوری، و مهدی علی مردان زاده، “تاثیر روش آموزش حضوری و آموزش مجازی بر نمره ی دانشجویان داروسازی کرمان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 35–42، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416119/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button