مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی رویکرد یادگیری مادام العمر در رابطه بین سبک های یادگیری و بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 259

چکیده

 مقدمه: کیفیت آموزش و بهزیستی دانشجویانی که تامین سلامت جامعه به عهده آنها است, اهمیت بالایی دارد. این مطالعه باهدف تحلیل نقش واسطه ای رویکرد یادگیری مادام العمر در رابطه بین سبک های یادگیری با بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی همدان انجام شد. روش ها: دراین مطالعه توصیفی از نوع همبستگی جامعه آماری شامل دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان به حجم 2500 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران 225 نفر از آنان به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار استفاده شده در این پژوهش شامل مقیاس ایرانی یادگیری مادام العمر یوسفی افراشته, پرسشنامه رویکردها و مهارت های مطالعه برای دانشجویان تیت (Tait) و پرسشنامه بهزیستی تحصیلی پیترینن (Pietarinen) بود. برای تحلیل داده ها از روش ضریب همبستگی پیرسون تحلیل مسیر از نرم افزار Lisrel-8. 88 استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که ضریب همبستگی بهزیستی با رویکرد عمیق 51/0, با رویکرد سطحی 28/0-و با رویکرد راهبردی 29/0, و همبستگی رویکرد یادگیری مادام العمر با رویکرد عمیق 64/0, با رویکرد سطحی 17/0-, و با رویکرد راهبردی 12/0-است. نتایج تحلیل مسیر حاکی از آن بود هر دو متغیر یادگیری مادام العمر و سبک های یادگیری در پیش بینی بهزیستی تحصیلی موثر هستند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که بین رویکرد یادگیری مادام العمر و سبک های یادگیری با بهزیستی تحصیلی رابطه وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود سیاست گذاران و برنامه ریزان درسی با ارایه برنامه های آموزشی و طراحی راهبردهای اثربخش, فرصت مناسبی را جهت رشد این شایستگی ها در دانشجویان دوره پزشکی فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی افراشته، مجید، و بیطرفان، لیلا. (1399). نقش میانجی رویکرد یادگیری مادام العمر در رابطه بین سبک های یادگیری و بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 251-259. SID. https://sid.ir/paper/416129/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی افراشته مجید، بیطرفان لیلا. نقش میانجی رویکرد یادگیری مادام العمر در رابطه بین سبک های یادگیری و بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):251-259. Available from: https://sid.ir/paper/416129/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی افراشته، و لیلا بیطرفان، “نقش میانجی رویکرد یادگیری مادام العمر در رابطه بین سبک های یادگیری و بهزیستی تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 251–259، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button