مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حافظه کاری بر ابعاد افسردگی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری: مطالعه تک آزمودنی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 28

چکیده

 مقدمه: علایم افسردگی یکی از جنبه های پایه ای آسیب شناختی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری است. هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش حافظه کاری بر ابعاد افسردگی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری بود. روش ها: این مطالعه در قالب طرح تجربی تک آزمودنی دارای خطوط پایه چندگانه پلکانی انجام شد و 6 نفر از دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها به مدت 15 جلسه تحت آموزش حافظه کاری قرار گرفتند. برای اندازه گیری ابعاد افسردگی, آزمودنی ها قبل از مداخله و هر سه جلسه یک بار در طی مداخله, پرسش نامه افسردگی کودکان را تکمیل نمودند. یافته ها: بازبینی دیداری نمودارها, شاخص های اندازه اثر, Cohen, تغییرات روند و شیب نشان داد که آموزش حافظه کاری منجر به کاهش افسردگی و مولفه های نگرانی/ اندوهگینی, روحیه و روحیه پایین/ اندوهگینی در دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری گردید. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده, تلویحات کاربردی و پژوهشی مهمی در زمینه نقش آموزش های مرتبط با حافظه کاری در زمینه افسردگی دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی جمالویی، حسن، طاهری، مهدی، حسنی، جعفر، کریمی، مهین، و عاقل میررضایی، مسلم. (1399). اثربخشی آموزش حافظه کاری بر ابعاد افسردگی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری: مطالعه تک آزمودنی. تحقیقات نظام سلامت، 16(1 )، 21-28. SID. https://sid.ir/paper/416264/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی جمالویی حسن، طاهری مهدی، حسنی جعفر، کریمی مهین، عاقل میررضایی مسلم. اثربخشی آموزش حافظه کاری بر ابعاد افسردگی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری: مطالعه تک آزمودنی. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1399؛16(1 ):21-28. Available from: https://sid.ir/paper/416264/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضایی جمالویی، مهدی طاهری، جعفر حسنی، مهین کریمی، و مسلم عاقل میررضایی، “اثربخشی آموزش حافظه کاری بر ابعاد افسردگی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی های یادگیری: مطالعه تک آزمودنی،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 16، no. 1 ، pp. 21–28، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button