مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سلامت عمومی مادر، اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی و عزت نفس کودک بر عملکرد تحصیلی کودک

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 55

چکیده

 مقدمه: عملکرد تحصیلی مطلوب زیربنای موفقیت در زندگی آتی دانش آموز به شمار می رود. عملکرد تحصیلی موفقیت آمیز دانش آموزان سبب رشد و تعالی جامعه در عرصه های مختلف می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سلامت عمومی مادر, اختلال و نارسایی توجه بیش فعالی و عزت نفس کودک بر عملکرد تحصیلی کودک می باشد. روش: روش تحقیق در این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره دبستان شهر بهبهان بود که در سال تحصیلی96-1395 در مدارس مختلف این شهر مشغول به تحصیل بوده اند. در پژوهش حاضر حجم نمونه آزمودنی ها بر اساس جدول کرجسی و مورگان 370 نفر تعیین گردید. نمونه به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای دو مرحله ای انتخاب شد. ابزار پژوهش را مقیاس های عملکردتحصیلی درتاج (1383), کانرز-فرم والد, سلامت عمومی گلدبرگ و عزت نفس کوپر اسمیت تشکیل داده است. نتایج: یافته های آزمون ضریب همبستگی پیرسون آشکار ساخت که بین عملکردتحصیلی کودک و سلامت عمومی مادر, نمرات اختلال نارسایی توجه بیش فعالی کودک و با عزت نفس کودک رابطه معنی دار وجود دارد. یافته های تحلیل رگرسیون چندگانه پژوهش نیز نشان داد که نمرات سلامت عمومی مادر اختلال نارسایی توجه بیش فعالی و عزت نفس کودکان قادر به پیش بینی عملکرد تحصیلی کودکان هستند. نتیجه گیری: وضعیت سلامت عمومی مادر, نمرات اختلال نارسایی توجه بیش فعالی و هم چنین عزت نفس کودک می تواند بر عملکرد تحصیلی در کودکان موثر باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بخشی سورشجانی، لیلا. (1400). نقش سلامت عمومی مادر, اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی و عزت نفس کودک بر عملکرد تحصیلی کودک. پرستاری کودکان، 8(1 )، 46-55. SID. https://sid.ir/paper/416299/fa

Vancouver: کپی

بخشی سورشجانی لیلا. نقش سلامت عمومی مادر, اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی و عزت نفس کودک بر عملکرد تحصیلی کودک. پرستاری کودکان[Internet]. 1400؛8(1 ):46-55. Available from: https://sid.ir/paper/416299/fa

IEEE: کپی

لیلا بخشی سورشجانی، “نقش سلامت عمومی مادر, اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی و عزت نفس کودک بر عملکرد تحصیلی کودک،” پرستاری کودکان، vol. 8، no. 1 ، pp. 46–55، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416299/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button