مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کیفیت خدمات درمانی و عوامل موثر بر آن: یک مطالعه مقطعی در بیمارستان های پایلوت نظام ارجاع الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 214 | صفحه پایان 223

چکیده

 زمینه و اهداف: بیمارستان بازوی مهم ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و اولین سطح ارجاع با قلمرو مسیولیت های مشخص است و به این لحاظ مهم ترین سازمان بهداشتی و درمانی به شمار می آید. این مطالعه با هدف بررسی شکاف کیفیت خدمات درمانی ارایه شده و عوامل موثر بر آن در بیمارستان های مجری نظام ارجاع الکترونیک استان گلستان انجام شد. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی, 384 بیماری که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب با حجم انتخاب شدند, در قالب نظام ارجاع الکترونیک به سطح دو ارجاع داده شده و خدمات سرپایی را توسط پزشک متخصص در درمانگاه های بیمارستان های مجری نظام ارجاع الکترونیک در استان گلستان در سال 1398 دریافت نمودند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه دو بخشی شامل مشخصات دموگرافیک و مدل سروکوال بود. داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و تحلیلی در نرم افزار SPSS23 تحلیل شد. یافته ها: در تمامی ابعاد در درمانگاه های مورد بررسی, شکاف وجود داشت (p<0/001). بیش ترین شکاف در بعد همدلی (0/57) و کم ترین شکاف در بعد ملموسات مشاهده شد (0/38-). میزان شکاف خدمات ارایه شده به بیماران در بعد تضمین برحسب جنس (0/005 = P), در بعد همدلی برحسب سطح تحصیلات (0/028 = P) و در بعد اطمینان برحسب شهرستان متفاوت بود (0/028 = P). نتیجه گیری: در بیمارستان های مجری نظام ارجاع الکترونیک در استان گلستان, در تمام ابعاد, شکاف وجود دارد و نشان دهنده این موضوع می باشد که در هیچ یک از ابعاد, انتظارات دریافت کنندگان به طور کامل برآورده نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کبیر، محمدجواد، حیدری، علیرضا، خطیر نامنی، زهرا، بیگم کاظمی، سکینه، هنرور، محمدرضا، ابرازه، علی، و لطفی، منصوره. (1400). کیفیت خدمات درمانی و عوامل موثر بر آن: یک مطالعه مقطعی در بیمارستان های پایلوت نظام ارجاع الکترونیک. تصویر سلامت، 12(3 )، 214-223. SID. https://sid.ir/paper/416319/fa

    Vancouver: کپی

    کبیر محمدجواد، حیدری علیرضا، خطیر نامنی زهرا، بیگم کاظمی سکینه، هنرور محمدرضا، ابرازه علی، لطفی منصوره. کیفیت خدمات درمانی و عوامل موثر بر آن: یک مطالعه مقطعی در بیمارستان های پایلوت نظام ارجاع الکترونیک. تصویر سلامت[Internet]. 1400؛12(3 ):214-223. Available from: https://sid.ir/paper/416319/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد کبیر، علیرضا حیدری، زهرا خطیر نامنی، سکینه بیگم کاظمی، محمدرضا هنرور، علی ابرازه، و منصوره لطفی، “کیفیت خدمات درمانی و عوامل موثر بر آن: یک مطالعه مقطعی در بیمارستان های پایلوت نظام ارجاع الکترونیک،” تصویر سلامت، vol. 12، no. 3 ، pp. 214–223، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button