مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست شناسی در دوران کرونا

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 36

چکیده

 تجهیزات و امکانات الکترونیکی در نظام آموزشی دوران کرونا, به منظور سهولت در امر تدریس مجازی, یادگیری مؤثر مطالب درسی و تفهیم بهتر آن توسط مدرسین و دانش آموزان به کار می روند. با توجه به نقش ابزارهای الکترونیکی بر یادگیری بهتر و افزایش مهارت های خودآموزی, خودانگیختگی, مسئولیت پذیری, مباحثه و همچنین تفاوت برخورداری دانش آموزان از امکانات الکترونیک در مناطق مختلف, ارزیابی میزان اثر گذاری ابزارهای الکترونیکی بر یادگیری دانش آموزان ضروری است. پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر به کارگیری ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست شناسی و با روش توصیفی, کتابخانه ای و اسنادی صورت گرفته است. در این پژوهش امکانات آموزشی و تجهیزات الکترونیکی مدرسین, دانش آموزان و تأثیر آن در یادگیری درس زیست شناسی مورد بررسی قرارگرفته است و با توجه به استفاده نرم افزارهای مورد نیاز برای تولید محتوای آموزشی در دوران کرونا, نرم افزار های کاربردی, در راستای تولید محتوای جذاب تر و مؤثر تر معرفی شده است. نتایج نشان می دهد با مطالعه ی این پژوهش, معلمان با نرم افزارهای گوناگون آشنا خواهندشد و با به کارگیری نرم افزارهای معرفی شده در تدریس درس زیست شناسی قادر خواهند بود, تدریس مطلوبی را در آموزش مجازی به نمایش بگذارند و کیفیت تدریس با استفاده از دانش فن آوری اطلاعات و ارتباطات را ارتقا بخشند, و به ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان جهت شکل گیری بیشتر مطالب درس زیست شناسی در ذهن دانش-آموزان کمک کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصراله زاده حق گو، امین، و دهقان منشادی، زهراالسادات. (1399). بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست شناسی در دوران کرونا. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 2(3 (پیاپی 7) )، 25-36. SID. https://sid.ir/paper/416330/fa

    Vancouver: کپی

    نصراله زاده حق گو امین، دهقان منشادی زهراالسادات. بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست شناسی در دوران کرونا. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1399؛2(3 (پیاپی 7) ):25-36. Available from: https://sid.ir/paper/416330/fa

    IEEE: کپی

    امین نصراله زاده حق گو، و زهراالسادات دهقان منشادی، “بررسی تأثیر ابزارهای الکترونیکی در آموزش زیست شناسی در دوران کرونا،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7) ، pp. 25–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا