مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون درس کارورزی داروخانه: رویکردی جهت ارتقای برنامه آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: دوره کارورزی داروخانه نقش اساسی در کسب دانش و مهارت مورد نیاز برای فعالیت در داروخانه های شهری, به عنوان مهم ترین عرصه ی کار فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ایران, را دارد. لذا این مطالعه با هدف شناسایی و ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون جنبه های مختلف برنامه کارورزی داروخانه طراحی گردید. روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی بر روی 90 دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی 97-1396 انجام گرفت. دانشجویان به صورت سرشماری به گونه ای انتخاب شدند که حداکثر 1 سال از گذراندن درس کارورزی داروخانه آنها گذشته باشد و در اولین بار اخذ این واحد موفق به گذراندن آن شده باشند. هم چنین در صورت عدم تکمیل پرسشنامه, دانشجویان از مطالعه خارج شدند. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از پرسشنامه مطالعه کاریدو (Carrido) بود که پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل آماری اطلاعات با آزمون های t مستقل, t تک نمونه ای, کای اسکویر, ضرایب همبستگی پیرسون و اسپیرمن انجام شد. نتایج: دانشجویان سطح بالای رضایت مندی (5/90 %) را در طی دوره کارورزی داروخانه تجربه نمودند. اگرچه میزان مشارکت در فعالیت هایی از جمله تهیه داروهای ساختنی, محاسبه قیمت و پیچیدن موقتی نسخه ها, تهیه لیست موجودی داروها و ثبت ورودی ها در دفاتر ثبت نسخه ها به طور معناداری کم تر از حد متوسط بود (001/0 p>). هم چنین آزمون t مستقل نشان داد که میانگین نمرات دانش (002/0=p), مهارت (02/0=p) و رضایت از کارورزی (001/0 p=) در دانشجویان آقا به طور معناداری بیش تر از دانشجویان خانم بود. نتیجه گیری: اگرچه برنامه کارورزی فعلی به طورکلی از نظر دانشجویان داروسازی مفید و موثر بوده است, اما توجه به موانع و محدودیت های موجود و یافتن راه حل مناسب و برنامه ریزی برای رفع آن ها در راستای ارتقای کیفیت این برنامه آموزشی حایز اهمیت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، سجاد، فرسایی، شادی، میناییان، محسن، و حسن زاده، اکبر. (1399). ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون درس کارورزی داروخانه: رویکردی جهت ارتقای برنامه آموزشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 22-32. SID. https://sid.ir/paper/416579/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی سجاد، فرسایی شادی، میناییان محسن، حسن زاده اکبر. ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون درس کارورزی داروخانه: رویکردی جهت ارتقای برنامه آموزشی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):22-32. Available from: https://sid.ir/paper/416579/fa

    IEEE: کپی

    سجاد اسماعیلی، شادی فرسایی، محسن میناییان، و اکبر حسن زاده، “ارزیابی نظرات دانشجویان داروسازی پیرامون درس کارورزی داروخانه: رویکردی جهت ارتقای برنامه آموزشی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 22–32، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416579/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button