مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ژورنال کلاب نقطه عطف دانش درمانگری و تجربه بالینی: ارائه الگو

صفحات

 صفحه شروع 172 | صفحه پایان 183

چکیده

 مقدمه: دنیای امروز دنیای دانش و اطلاعات است و علوم مختلف با تکیه بر دانش و پژوهش توانسته اند به رشد روزافزون خود دست یابند. بنابراین پژوهش و شیوه ی خوانش پژوهش ها و کاربرد آنها در یک بستر بالینی اهمیتی ویژه دارد. این پژوهش بر آن است تا علاوه بر بررسی مروری مطالعات در رابطه با «ژورنال کلاب » با تمرکز بر علومی که با بالین بیمار در ارتباط هستند نظیر علوم پزشکی و روانشناسی به ارایه الگو مفید و تعاملی برای برگزاری جلسات بپردازد. روش ها: در این مطالعه مرور روایتی کلید واژه های ژورنال کلاب و همراهی آن با واژگان "تاریخچه", "ارایه", "روان شناسی", "روان شناسی بالینی" و "پژوهش بالینی" در پایگاه های اطلاعاتی Google Scholar Pubmed, SID, Ensani, , Irandoc, Civilica, Magiran, Noormagz در بین سال های 1379-1398 هجری-شمسی و 2000 تا 2019 میلادی مورد جستجو قرار گرفت. نتایج: در جستجوی مقدماتی284 مقاله به دست آمد که پس از حذف مقالات تکراری (143 مقاله) و پس از مطالعه عنوان و چکیده و در نظر گرفتن معیارهای ورود و خروج 29 مقاله وارد مرور شدند. یافته ها در سه مضمون کلی "ضرورت, اهداف و ارایه" به دست آمد. مضمون اصلی اهداف دارای پنج مضمون فرعی و مضمون اصلی ارایه شامل دو مضمون فرعی است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات جهت برگزاری جلسات ژورنال کلاب که بتواند نقطه عطف دانش و تجربه باشد, لازم است اصول و قواعدی رعایت شود. با توجه به این اصول مدل پنج مرحله ای جلسات ژورنال کلاب شامل مرحله مقدماتی, کاوش, اعتباریابی, انتخاب و ارایه و مرحله تکمیلی ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدخدایی، زهرا، کی نژاد، نجمه، محمودی کیوانی، مهتاب، و زنگی آبادی، عارفه. (1399). ژورنال کلاب نقطه عطف دانش درمانگری و تجربه بالینی: ارائه الگو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 172-183. SID. https://sid.ir/paper/416584/fa

    Vancouver: کپی

    عبدخدایی زهرا، کی نژاد نجمه، محمودی کیوانی مهتاب، زنگی آبادی عارفه. ژورنال کلاب نقطه عطف دانش درمانگری و تجربه بالینی: ارائه الگو. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):172-183. Available from: https://sid.ir/paper/416584/fa

    IEEE: کپی

    زهرا عبدخدایی، نجمه کی نژاد، مهتاب محمودی کیوانی، و عارفه زنگی آبادی، “ژورنال کلاب نقطه عطف دانش درمانگری و تجربه بالینی: ارائه الگو،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 172–183، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button