مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

282
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عادات مطالعه در بین دانشجویان ترم های اول و آخر دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد در سال تحصیلی 96-9

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف: بهبود و توسعه عملکرد تحصیلی فراگیران یکی از اهداف اصلی مراکز آموزشی میباشد. عملکرد تحصیلی افراد از روش های عادات مطالعه افراد نشات میگیرد که در پیشرفت تحصیلی دانشجویان اهمیت به سزایی دارد. این مطالعه با هدف بررسی عادات مطالعه در بین دانشجویان ترمهای اول و آخر دانشکده علوم پیراپزشکی انجام شد. روش: این مطالعه توصیفی تحلیلی, بر روی دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد که در سال تحصیلی 96-95 مشغول تحصیل بودند, انجام شد. جامعه مورد مطالعه شامل 164 دانشجوی کارشناسی مشغول به تحصیل در ترم اول و آخر بودند, که در نهایت 154 پرسشنامه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه عادت های مطالعه PSSHI بود. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS ورژن 21 استفاده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی میانگین, توزیع فراوانی و آزمون t مستقل تحلیل گردید. یافته ها: اکثریت دانشجویان در این پژوهش مونث 9/78 درصد و مجرد 4/85 درصد بودند. 18 نفر 12 درصد از شرکت کنندگان فقط در طول ترم, 56 نفر 3/37 درصد در زمان فرجه ها و 76 نفر 7/50 درصد, شب امتحان برای امتحان آماده میشدند. میانگین نمره عادات مطالعه دانشجویان 42 از حداکثر نمره 90 و در حد متوسط بود. همچنین بین حیطه های عادات مطالعه افراد با جنسیت ارتباط معنادار وجود داشت 0001/0=P. نتایج مطالعه نشان داد که وضعیت مطالعه در دانشجویانی که صبح مطالعه می کنند بهتر میباشد میانگین 10± 45. میانگین نمره ی انگیزش یادگیری در دانشجویان مذکر و مونث به ترتیب 2/6 و 7/5 و میانگین نمره ی شرایط فیزیکی مطالعه به ترتیب 9/7 و 7/6 از 12 بود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت عادات مطالعه دانشجویان دانشکده علوم پیراپزشکی در حد متوسط است که با وضعیت مطلوب فاصله دارد. بنابراین با توجه به اهمیت عادات مطالعه در عملکرد و پیشرفت تحصیلی افراد و از آنجایی که عملکرد تحصیلی در نهایت تاثیر بسزایی بر آینده شغلی و تحصیلی افراد دارد, لذا توجه و برنامه ریزی در جهت بهبود روش ها و عادات مطالعه دانشجویان امری ضروری است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیمیافر، خلیل، رسولیان کسرینه، مرجان، و سرباز، معصومه. (1399). بررسی عادات مطالعه در بین دانشجویان ترم های اول و آخر دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد در سال تحصیلی 96-9. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، 10(1 )، 23-27. SID. https://sid.ir/paper/416607/fa

    Vancouver: کپی

    کیمیافر خلیل، رسولیان کسرینه مرجان، سرباز معصومه. بررسی عادات مطالعه در بین دانشجویان ترم های اول و آخر دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد در سال تحصیلی 96-9. Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)[Internet]. 1399؛10(1 ):23-27. Available from: https://sid.ir/paper/416607/fa

    IEEE: کپی

    خلیل کیمیافر، مرجان رسولیان کسرینه، و معصومه سرباز، “بررسی عادات مطالعه در بین دانشجویان ترم های اول و آخر دانشکده علوم پیراپزشکی مشهد در سال تحصیلی 96-9،” Future of Medical Education Journal (آینده آموزش پزشکی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 23–27، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button