مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد شیوه های ارزشیابی دروس بالینی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی جزء لاینفک برنامه های آموزشی محسوب می شود و بی تردید انجام ارزشیابی مناسب جهت دروس بالینی گروه علوم پزشکی و دندانپزشکی که رسالت تربیت نیروهای متخصص حرفه ای را دارند, باعث ارتقای سطح کیفی آموزش می شود. هدف از این مطالعه بررسی نظر دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی درباره شیوه های ارزشیابی دروس بالینی دندانپزشکی عمومی درسال 1397-1396 انجام گرفت. روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی تمام دانشجویان ترم 10 و 11 (در مجموع 50 نفر) دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در سال 1397-1396 شرکت نمودند. ابزار گرد آوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. براساس مقیاس سه درجه ای لیکرت میانگین بین 0تا 7/0 ضعیف, 7/0 تا 4/1 متوسط و 4/1 تا 2 قوی در نظر گرفته شد. شیوه گرد آوری پرسشنامه ها به صورت میدانی انجام گردید. بعد از جمع آوری پرسشنامه ها, داده ها way Anova One و Tukey و آزمون کروسکال والیس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: از منظر گروه هدف حیطه ارزشیابی آسکی با میانگین 69/0وانحراف معیار44/0 متوسط رو به ضعیف, روش ارزشیابی ریکوارمنت با میانگین99/ وانحراف معیار50/0متوسط و حیطه کیفیت نحوه ارزشیابی دروس بالینی با میانگین 20/1 وانحراف معیار32/0خوب ارزیابی شد. ولی عدم رضایت در چند مورد از جمله فیدبک دهی اساتید, مناسب بودن روش ارزشیابی آسکی برای ارزیابی مهارت های بالینی دندانپزشکی و استفاده از معیار های یکسان برای نمره دهی توسط اساتید از نظر دانشجویان دیده شد. نتیجه گیری: با توجه به نظر کلی دانشجویان که شیوه های ارزشیابی دروس بالینی را درمجموع متوسط ارزیابی کردند, به نظر می رسد که روش های ارزشیابی دروس بالینی و کیفیت نحوه ارزشیابی آنها در دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی نیاز به بررسی و بازنگری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمد مهرابی، مریم، صادقی پور رودسری، مریم، دالایی، کاظم، نامداری، مهشید، و بهناز، محمد. (1399). دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد شیوه های ارزشیابی دروس بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 20(83 )، 103-113. SID. https://sid.ir/paper/416661/fa

    Vancouver: کپی

    احمد مهرابی مریم، صادقی پور رودسری مریم، دالایی کاظم، نامداری مهشید، بهناز محمد. دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد شیوه های ارزشیابی دروس بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1399؛20(83 ):103-113. Available from: https://sid.ir/paper/416661/fa

    IEEE: کپی

    مریم احمد مهرابی، مریم صادقی پور رودسری، کاظم دالایی، مهشید نامداری، و محمد بهناز، “دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی شهید بهشتی در مورد شیوه های ارزشیابی دروس بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 20، no. 83 ، pp. 103–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button