مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

971
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 80 - 1379 دانشکده علوم پزشکی گناباد

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 54

چکیده

 در این پژوهش که به منظور بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گناباد انجام گرفت تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 80-1379 (نیمسال اول و دوم سال تحصیلی) دانشکده علوم پزشکی گناباد به تعداد 140 نفر (71 مرد و 69 زن) با استفاده از پرسشنامه GHQ-28 مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و آزمونهای آماری T و X2 انجام شد. نتایج بیانگر این بود, درصد پاسخ به سوالات مربوط به « صرف کردن وقت بیشتر جهت انجام کارها», «ناتوانی در مشغول نگه داشتن خود», «بی خوابی به دلیل نگرانی», «عدم احساس خوبی و سلامتی», «لذت نبردن از فعالیتهای روزمره» و «عصبی بودن و دلشوره داشتن» بیش از سایر سوالات آزمون بوده است, مقایسه میانگین نمرات مقیاسهای چهارگانه آزمون بر حسب عوامل جمعیت شناختی: جنسیت, وضعیت تاهل, سن و مقطع تحصیلی نشان داد بترتیب میانگین نمرات مقیاسهای ناسازگار اجتماعی (6.6) و اضطراب (4.4) بیش از دو مقیاس نشانه های جسمانی (3.7) و افسردگی (2.5) آزمون بوده است. و هیچگونه تفاوت معنی داری بین این میانگین نمرات و عوامل جمعیت شناختی جنسیت, وضعیت تاهل و سن وجود نداشته در حالیکه تنها در مقیاس اضطراب آزمون تفاوت معنی داری بین مقطع تحصیلی دانشجو و میانگین نمره اضطراب مشاهده شده است در مقایسه میانگین نمرات کلی آزمون نیز هیچگونه تفاوت معنی داری از نظر سلامت روانی بین دانشجویان و عوامل جمعیت شناختی مختلف یافت نشد. یافته های این بررسی همچنین با استفاده از نقطه برش 23 آزمون نشان داد 27.1 درصد از دانشجویان مشکوک به اختلال روانی می باشند که هیچگونه ارتباط معنی داری از نظر آماری بین عوامل جمعیت شناختی یاد شده و میزان موارد مشکوک به اختلال روانی وجود نداشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

توکلی زاده، جهان شیر، قهرمانی، محمد، و چمنزاری، حمید. (1381). بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 80 - 1379 دانشکده علوم پزشکی گناباد. افق دانش، 8(2)، 47-54. SID. https://sid.ir/paper/419292/fa

Vancouver: کپی

توکلی زاده جهان شیر، قهرمانی محمد، چمنزاری حمید. بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 80 - 1379 دانشکده علوم پزشکی گناباد. افق دانش[Internet]. 1381؛8(2):47-54. Available from: https://sid.ir/paper/419292/fa

IEEE: کپی

جهان شیر توکلی زاده، محمد قهرمانی، و حمید چمنزاری، “بررسی وضعیت سلامت روانی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 80 - 1379 دانشکده علوم پزشکی گناباد،” افق دانش، vol. 8، no. 2، pp. 47–54، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419292/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button