Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

971
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

223
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا، آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 113

کلیدواژه

نتیجه و هدف گزینی (ترکیبی)Q4

چکیده

 به منظور تعیین روش مناسب در آموزش مهارتهای پاس و شوت بسکتبال, در این تحقیق از روش آگاهی از اجرا و آگاهی از نتیجه و هدف گزینی استفاده شد. برای این منظور, پژوهشگر از جامعه آماری دختران دانش آموز (255 نفر بین سنین 2±15) و 75 نفر را به صورت تصادفی ساده انتخاب و سپس براساس آزمون اصلاح شده جانسون - متنی سه گروه 25 نفری را به صورت یکسان همتاسازی انتخاب کرد. آزمودنیها به صورت سه جلسه و به مدت 8 هفته تمرین کردند و در پایان جلسه هشتم آزمون اجرا و پس از دو هفته بی تمرینی آزمون یادداری به عمل آمد. آزمونهای پاس سینه و شوت بدین ترتیب اجرا شد: هر آزمودنی به مدت 30 ثانیه به هدفی که شامل 3 دایره متحدالمرکز به فاصله سه متری از آن قرار داشت, پاس می داد. گروه آگاهی از اجرا, در مورد شیوه و وضعیت صحیح بدن و اندامها و گروه آگاهی از نتیجه و هدف گزینی در مورد امتیازاتی که پس از هر اجرا دریافت میکردند, بازخورد میگرفتند و در هر گروهی که ترکیبی از هر دو بود, بازخورد از هر گروه دریافت میکردند. مهارت شوت بسکتبال نیز شامل 5 پرتاب پنالتی بود. نتایج پژوهش نشان داد که در هر دو مهارت پاس و شوت بسکتبال, گروه آگاهی از اجرا, ضعیف ترین عملکرد را چه در آزمون اجرا و چه در آزمون یادداری داشتند و گروه ترکیبی, بهترین میزان میانگین را به خود اختصاص دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی، محمد، و ملکی، محبوبه. (1382). بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال. حرکت، -(پیاپی 15)، 101-113. SID. https://sid.ir/paper/419405/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی محمد، ملکی محبوبه. بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال. حرکت[Internet]. 1382؛-(پیاپی 15):101-113. Available from: https://sid.ir/paper/419405/fa

    IEEE: کپی

    محمد احسانی، و محبوبه ملکی، “بررسی تاثیر ارایه بازخوردهای آگاهی از اجرا, آگاهی از نتیجه و هدف گزینی و ترکیبی از هر دو بر یادگیری مهارتهای پاس و شوت بسکتبال،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 15، pp. 101–113، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا