Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,950
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیدایش و گسترش خدمات مرجع در کتابخانه ها

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 154

چکیده

 بخش مرجع در کتابخانه ها از مهمترین بخشهاست و خدمات مرجع نمود عینی کلیه تلاشهایی است که در یک کتابخانه به عمل می آید. تاریخچۀ خدمات مرجع به قرنها پیش می رسد, لیکن خدمات مرجع به مفهوم امروزی از اواخر قرن نوزدهم میلادی متداول شد. ارائه مناسب این خدمات علاوه بر مهارتهای فنی و دانش, ارتباط فردی صحیح را می طلبد. توسعه دانشگاهها و به ویژه تأکید بر امر پژوهش از عوامل شکوفایی خدمات مرجع در امریکا بوده است و کتابداران مرجع را از موقعیت و اعتبار خاصی برخوردار نموده است. امروزه با پیدایش تکنولوژی جدید اطلاعاتی این بحث پیش آمده است که کتابداران مرجع چگونه می توانند علی رغم ظهور امکانات الکترونیکی جدید که امکان جستجوی اطلاعات توسط کاربر را به طور مستقیم فراهم آورده است, موقعیت و پایگاه اجتماعی خویش را حفظ نمایند. مقالۀ حاضر, ضمن بررسی سیر تاریخی پیدایش و گسترش خدمات مرجع و نشان دادن تأثیر پیشرفتهای اخیر فناوری اطلاعات بر خدمات مرجع پیشنهادهایی در این ارتباط ارائه نموده است. 

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیگدلی، زاهد. (1380). پیدایش و گسترش خدمات مرجع در کتابخانه ها. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 8(2-1)، 135-154. SID. https://sid.ir/paper/419687/fa

    Vancouver: کپی

    بیگدلی زاهد. پیدایش و گسترش خدمات مرجع در کتابخانه ها. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1380؛8(2-1):135-154. Available from: https://sid.ir/paper/419687/fa

    IEEE: کپی

    زاهد بیگدلی، “پیدایش و گسترش خدمات مرجع در کتابخانه ها،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 8، no. 2-1، pp. 135–154، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا