مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تربیت اخلاقی فضیلت گرا از منظر دیوید کار

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 184

چکیده

 رویکرد فضیلت‏ در تربیت اخلاقی که سابقه آن به ارسطو می‏رسد, در دهه‏های اخیر دوباره احیا گردیده است. در این مقاله جایگاه فضیلت‏گرایی در برابر رویکردهای سازگاری و استقلال مشخص شده, آنگاه مبانی طبیعت‏گرایانه, جمع‏گرایانه و عینیت‏گرایانه آن مطرح گردیده و معیارهای تمایز (به ‏ویژه ِمَنِشی بودن) آن از رویکردهای دیگر, بیان شده است. سپس با توجه به آرای ارسطو, به برتری تبیین این رویکرد در قبال مسأله ضعف اخلاقی اشاره شده است. در نهایت از مهارت‏آموزی, سرمشق‏دهی و حکایت به عنوان روش‏های مقبول فضیلت‏گرایی یاد شده و نقش معلم و مشارکت خانه و مدرسه در امر تربیت اخلاقی, مورد تأکید قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، ابوالفضل، و باقری، خسرو. (1380). تربیت اخلاقی فضیلت‌ گرا از منظر دیوید کار. الهیات و معارف اسلامی (مطالعات اسلامی )، -(54-53)، 157-184. SID. https://sid.ir/paper/425566/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری ابوالفضل، باقری خسرو. تربیت اخلاقی فضیلت‌ گرا از منظر دیوید کار. الهیات و معارف اسلامی (مطالعات اسلامی )[Internet]. 1380؛-(54-53):157-184. Available from: https://sid.ir/paper/425566/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل غفاری، و خسرو باقری، “تربیت اخلاقی فضیلت‌ گرا از منظر دیوید کار،” الهیات و معارف اسلامی (مطالعات اسلامی )، vol. -، no. 54-53، pp. 157–184، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425566/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button