مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقایسه آنان با دانش آموزان هم سن آمریکایی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 128

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 به اعتقاد بسیاری از محققان، کارکرد موثر توانایی های ادراکی – حرکتی برای رشد دانش آموزان در حیطه های سه گانه آموزشی و تربیتی (شناختی، عاطفی و روانی – حرکتی) و روند تکاملی حرکت ضروری است و به طور طبیعی این توانایی ها باید در مراحل اولیه زندگی کودک رشد و توسعه یابند؛ به گونه ای که در سن 6 یا 7 سالگی – اگر کودک مراحل رشد خود را به صورت طبیعی سپری کرده باشد – به میزان قابل ملاحظه ای به این توانایی ها و ویژگی ها دست می یابد. این تحقیق، چگونگی توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب تهران را بررسی کرده، توانایی های مذکور در دانش آموزان این دو منطقه را با توجه به ویژگی های خاص اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنان مورد مقایسه قرار می دهد و در ضمن آنان را با دانش آموزان هم سن در آمریکا (با استفاده از نرم کراتی) مقایسه می کند. در این تحقیق به منظور دست یابی به اهداف ویژه آن، تعداد 200 نفر از دانش آموزان مدارس شمال و جنوب شهر تهران از طریق پرکردن پرسشنامه تدوین شده و بررسی آنها، گزینش شدند. آزمودنی ها در 10 آزمون ویژه سنجش توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی، شامل آزمون های آگاهی و درک بدن، چابکی عمومی، تعادل، چابکی حرکتی، پرتاب توپ به سمت هدف، ردیابی حرکت توپ، کشش از بارفیکس، دراز و نشست، پرش طول جفتی و دوی رفت و برگشت 4×9 متر شرکت کردند. پس از اجرای آزمون های فوق، از روش های آماری مناسب از قبیل آزمون T برای بررسی و مقایسه دانش آموزان دو منطقه یا مقایسه آنها با دانش آموزان آمریکایی در نرم کراتی )در سطح (α=0.01 و ضریب همبستگی پیرسون برای تعیین رابطه معنی دار بین توانایی های ادراکی – حرکتی ... 

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کردی، محمدرضا. (1379). بررسی و مقایسه توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقایسه آنان با دانش آموزان هم سن آمریکایی. المپیک، 8(ضمیمه شماره 15 (پیاپی16))، 119-128. SID. https://sid.ir/paper/425619/fa

    Vancouver: کپی

    کردی محمدرضا. بررسی و مقایسه توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقایسه آنان با دانش آموزان هم سن آمریکایی. المپیک[Internet]. 1379؛8(ضمیمه شماره 15 (پیاپی16)):119-128. Available from: https://sid.ir/paper/425619/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا کردی، “بررسی و مقایسه توانایی های ادراکی – حرکتی و جسمانی دانش آموزان 9 و 10 ساله شمال و جنوب شهر تهران و مقایسه آنان با دانش آموزان هم سن آمریکایی،” المپیک، vol. 8، no. ضمیمه شماره 15 (پیاپی16)، pp. 119–128، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button