Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش شیوه های مختلف تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی در دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: نگرش و طرز تلقی یک دختر نسبت به قاعدگی خود در ایفای نقش مادری و سازگاری اجتماعی و زناشویی آینده وی تاثیر بسزایی دارد. هدف از انجام این پژوهش, مقایسه سه روش آموزشی (آموزش والدین نوجوان, آموزش نوجوانان با استفاده از جزوه آموزشی و آموزش نوجوانان با استفاده از بحث و گفتگو با آنان) برای تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی بود. روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که بر روی 256 دانش آموز دختر 12 تا 14 ساله مدارس راهنمایی شهر اصفهان در سال 1383 انجام شد. برای آموزش هر شیوه آموزشی, دو مدرسه از نواحی مختلف آموزش و پرورش بطور تصادفی انتخاب شدند. یک پیش آزمون قبل و یک پس آزمون بعد از آموزش انجام گرفت که پرسشنامه ای 40 گزینه ای, با مقیاس لیکرت 5 نقطه ای, نگرش آنان را مورد سنجش قرار می داد. از آزمون های t وابسته و تحلیل واریانس و کوواریانس برای تجزیه وتحلیل داده ها در نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج: میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون نگرش دانش آموزان در شیوه های آموزشی بحث و گفتگو با نوجوانان و آموزش والدین اختلاف معنی داری داشت ولی در شیوه آموزشی ارایه جزوه آموزشی اختلاف معنی دار نبود. در مقایسه سه روش آموزشی, روش بحث و گفتگو با نوجوانان نسبت به سایر روش ها تاثیر بیشتری داشت. نتیجه گیری: برای اصلاح نگرش دانش آموزان نسبت به قاعدگی, روش های بحث و گفتگو مناسب ترین و شیوه آموزش والدین نیز مفید است, ولی روش آموزشی جزوه که بطور معمول در سیستم آموزشی دانش آموزان به کار گرفته می شود, کارآیی کمتری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهادران، پروین، و عریضی سامانی، سیدحمیدرضا. (1385). تاثیر آموزش شیوه های مختلف تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی در دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/428413/fa

    Vancouver: کپی

    بهادران پروین، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. تاثیر آموزش شیوه های مختلف تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی در دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/428413/fa

    IEEE: کپی

    پروین بهادران، و سیدحمیدرضا عریضی سامانی، “تاثیر آموزش شیوه های مختلف تغییر نگرش منفی نسبت به قاعدگی در دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 27–33، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/428413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا