مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوع اختلال رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر ابهر

صفحات

 صفحه شروع 34 | صفحه پایان 41

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان شیوع اختلال رفتاری در دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس دولتی شهر ابهر در سال تحصیلی 1381-1380 انجام گرفته است. در این پژوهش همچنین رابطه ی بین میزان اختلال رفتاری با عامل های جنسیت, پیشرفت تحصیلی, میزان تحصیل و وضعیت شغلی والدین مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه ی اختلال رفتاری راتر ویژه معلمان که رفتارهای کودکان را در کلاس درس مورد بررسی قرار میدهد بر روی 600 دانش آموز (300 دختر و 300 پسر) که با استفاده از روش نمونه برداری چند مرحله ای انتخاب شدند, اجرا شد. یافته های پژوهش نشان داد که, میزان شیوع اختلال رفتاری بر اساس نقطه برش پیشنهادی 9, در دانش آموزان 43.3% است, میزان شیوع اختلال رفتاری در دختران 42% و در پسران 44.7% است. نتایج نشان دادند که اختلالات رفتاری در 6.3% کل آزمودنی ها شدید است. این میزان در دختران برابر 5.6% و در پسران برابر با 7% است. بین میزان اختلال رفتاری دختران و پسران تفاوت معنی دار وجود نداشت اما بین اختلال رفتاری و پیشرفت تحصیلی هم بستگی منفی معنی داری وجود داشت. همچنین بین میزان تحصیل مادر و اختلال رفتاری دانش آموزان رابطه معنی دار وجود داشت اما میزان تحصیل پدر تاثیر معنی داری نداشت. بین میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان و وضعیت شغلی پدر رابطه معنی دار وجود داشت که نتایج به دست آمده مورد بحث و تفسیر قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس اسفندآبادی، حسن، امامی پور، سوزان، و صدرالسادات، سیدجلال الدین. (1382). بررسی شیوع اختلال رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر ابهر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 3(1 (مسلسل 12))، 34-41. SID. https://sid.ir/paper/43085/fa

    Vancouver: کپی

    شمس اسفندآبادی حسن، امامی پور سوزان، صدرالسادات سیدجلال الدین. بررسی شیوع اختلال رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر ابهر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1382؛3(1 (مسلسل 12)):34-41. Available from: https://sid.ir/paper/43085/fa

    IEEE: کپی

    حسن شمس اسفندآبادی، سوزان امامی پور، و سیدجلال الدین صدرالسادات، “بررسی شیوع اختلال رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر ابهر،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 3، no. 1 (مسلسل 12)، pp. 34–41، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43085/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button